اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش ۳ برابری حجم مناسبات ایران و ترکمنستان
راهبرد دولت سیزدهم در زمینه توسعه مناسبات با همسایگان در سیاست خارجی تحول بنیادین در حجم مبادلات ایران و ترکمنستان را به دنبال داشته است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر ایران در ترکمنستان در هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان در گرگان گفت:با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم، حجم مناسبات ایران و ترکمنستان در دو سال اخیر سه برابر افزایش یافته است.

علی مجتبی روزبهانی با بیان اینکه شرایط مناسب ایجاد شده، سبب بهبود مناسبات ایران با سایر کشور‌های آسیای میانه شد، افزود:رایزنی‌ها و مذاکرات خوبی بین مقامات دو کشور برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه درجریان است و ظرفیت‌های ترکمنستان برای ایران فرصت‌های خوبی را از نظر فرهنگی، سیاسی و  اقتصادی  فراهم کرد.

او گفت:جایگاه جغرافیایی ایران و ترکمنستان یک مکمل مناسب برای ترانزیت و حمل و نقل است و استان گلستان با توجه به ارتباطات ریلی، جاده‌ای و دریایی، موقعیت خوبی برای توسعه مناسبات با ترکمنستان دارد.

روزبهانی افزود:همکاری‌های گازی، تبادل دانش فنی و مهندسی و گردشگری سلامت از بستر‌های مناسب دیگری به شمار می‌رود که در بین دو کشور می‌تواند زمینه ساز توسعه مناسبات باشد و با حل برخی از مشکلات فنی در آینده شاهد افزایش ترانزیت از طریق گلستان به ترکمنستان خواهیم بود.


http://www.caspiankhabar.com/94886



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

اقتصادی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96