اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرصت زندگی دوباره به ۲ محکوم به قصاص در گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان از گذشت اولیای دم در ۲ پرونده قصاص به حرمت حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها در استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر آسیابی گفت:در یکی از این پرونده ها، محکوم به  قصاص  مرد ۵۹ ساله‌ای است که سال ۱۳۹۴ در پی مشاجره خانوادگی، سبب مرگ همسرش شد و پس از صدور رای قصاص به درخواست اولیای دم پرونده در نوبت اجرا بود.

آسیابی افزود:فرزند ۱۸ ساله این خانواده اولیای دم بود که امسال پس از رسیدن به سن قانونی، با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان خانواده، از اجرای حکم قصاص پدرش، منصرف شد و رضایت داد.

وی ادامه داد:در دومین پرونده نیز که به برکت پویش"بخشایش فاطمی"به گذشت اولیای دم منجر شد، محکوم به قصاص جوانی بود که سال ۱۴۰۰ به علت فحاشی و ناتوانی در کنترل خشم، سبب مرگ دوستش شده بود.

رئیس کل  دادگستری  گلستان گفت:در این پرونده هم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان، اولیای دم از اجرای قصاص منصرف شدند.

آسیابی افزود:طرفین هر دو پرونده از ترکمن‌های استان بودند که به حرمت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها از حق شرعی وقانونی خود گذشتند و به محکومان، فرصت زندگی دوباره دادند.

وی گفت:با سازش در این دو پرونده، تعداد محکومانی که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم بخشیده شده اند به ۱۱ تَن رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:پویش بخشایش فاطمی در گلستان از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها آغاز و تا سالروز ولادت ایشان ادامه دارد و همکاران ما در شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر با کمک صلح یاران و ریش سفیدان برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان، پادرمیانی می‌کنند.


http://www.caspiankhabar.com/94831



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96