اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده شرق استان گلستان آغاز شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: عملیات بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیلاب ۱۶ آبان شرق استان صبح امروز یکشنبه با رمز «یا زینب سلام الله» آغاز شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی روز یکشنبه اظهار کرد:با هدف تسریع در جبران خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی، ۱۲۰ میلیارد ریال از منابع در اختیار  بنیاد مسکن  استان به این منظور اختصاص یافت و ابلاغ این اعتبار به بانک های شهرستان های گنبدکاووس، کلاله، مینودشت و گالیکش انجام شد.

وی افزود:در مرحله نخست برای ساخت هر یک از واحدهای احداثی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شد و با آغاز عملیات اجرایی، کمک های دیگری هم برای کمک به ساخت این واحدها و رفع دغدغه  سیل ‌زدگان تخصیص خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت:با دستور استاندار و هماهنگی صورت گرفته با دفتر امور روستایی استانداری، هزینه صدور پروانه ساختمانی سیل‌زدگان رایگان خواهد بود.

حسینی یادآور شد:بر اساس ارزیابی های صورت گرفته سیل ۱۶ آبان گلستان تا کنون به ۱۲۹ واحد مسکونی خسارت وارد کرد که ۶۰ واحد آن نیازمند احداث مجدد، ۶۹ واحد نیازمند انجام تعمیرات و ۲۱۹ واحد مسکونی هم نیازمند کمک معیشتی هستند.

بارندگی و وقوع سیلاب ۱۶ آبان باعث بروز خسارات زیرساختی به مناطق شرقی استان از جمله شهرستان گالیکش، آزادشهر، کلاله و گنبدکاووس شد که روز گذشته رییس سازمان مدیریت بحران به منظور بررسی آخرین وضعیت خسارات سیلاب اخیر گلستان به شرق استان سفر کرد و از روستاهای سیل زده‌«عباس آباد»گنبدکاووس و«اجن قره خوجه‌»گالیکش، پل آسیب دیده ورودی شهر گالیکش و محله سیل زده شهر کلاله بازدید و با برخی از سیل زدگان به گفت و گو نشست.

با فروکش کردن سیلاب در منطقه، کار پاکسازی آثار سیل از پنجشنبه با مدیریت بحران استانداری و به کار گیری نیروهای امدادرسان جمعیت هلال احمر، گروه‌های فنی راهداری، نیروهای محلی و بسیجی، دامپزشکان، نیروهای آب و فضلاب، اعزام کار شناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهادکشاورزی، آغاز شده است.

سیل و طغیان رودخانه‌ها، عجین شده با نام گلستان است؛ از سیل مرداد سال ۱۳۸۰ که موجب کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد و پر تلفات‌ترین سیل ایران لقب گرفت تا سیلاب دشت سال ۱۳۹۸ آق قلا و گمیشان با ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت و ۱۱ کشته، چهار ستون بدن گلستانی ها با هر بارش شدید باران لرزیده و وجود آن ها از دلهره و ترس لبریز می‌شود.

انجام اقدامات آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها و نیز مقاوم سازی خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی پس از سیل ۱۳۹۸ در گلستان و سرعت بخشیدن به این اقدامات در دولت سیزدهم از دلائل اصلی در کاهش خسارات بارش های سیل آسای در این استان است.


http://www.caspiankhabar.com/94808



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96