اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



جسد دومین شهروند گلستانی از آوار سیل خارج شد
فرماندار گالیکش گفت: در پی آسیب‌دیدگی پل «علی‌برده» این شهرستان به دلیل وقوع سیل، سه جوان به رودخانه سقوط کردند که با وجود نجات ۲ نفر، تلاش برای نجات جوان سوم بی‌نتیجه ماند و پیکر وی پس از ساعتی از آب خارح شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، محمدرضا میرنیا روز چهارشنبه اظهار کرد:با وجود اینکه نیروهای حمل و نقل  راهداری  در حال مرمت این پل آسیب دیده از  سیل اب هستند متاسفانه تلاش ها برای تخلیه محدوده به نتیجه نرسیده است.

وی بیان کرد:با وجود تقاضای فراوان از اهالی برای ترک محدوده درگیر سیل، هنگام فعالیت گروه‌های امدادی و عملیاتی برای بازگشایی پل، این سه جوان به درون رودخانه سقوط کردند.

 سیل و طغیان رودخانه‌ها، عجین شده با نام گلستان است؛ از سیل مرداد سال ۱۳۸۰ که موجب کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد و پر تلفات‌ترین سیل ایران لقب گرفت تا سیلاب دشت سال ۱۳۹۸ آق قلا و گمیشان با ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت و ۱۱ کشته، چهار ستون بدن گلستانی ها با هر بارش شدید باران لرزیده و وجود آن ها از دلهره و ترس لبریز می‌شود.

انجام اقدامات آبخیزداری و  لایروبی  رودخانه‌ها و نیز مقاوم سازی خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی پس از سیل ۱۳۹۸ در گلستان و سرعت بخشیدن به این اقدامات در دولت سیزدهم از دلائل اصلی در کاهش خسارات بارش های سیل آسای در این استان است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در هفت شهرستان واقع در شرق آن سکونت دارند.​


http://www.caspiankhabar.com/94802



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96