اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۹۶ درصد مطالبات گندم‌کاران گلستانی پرداخت شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به اینکه ۹۶ درصد طلب گندم‌کاران گلستانی پرداخت شده است، زمان پرداخت مابقی طلب گندمکاران را اعلام کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، محمدباقر منوچهری، اظهار کرد:بیش از ۵۵۵ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از کشاورزان زحمتکش استان گلستان در سال جاری خریداری شده‌است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ یک هزارو ۵۴۰ میلیارد تومان طی دو روز ۲۸ و ۲۹ مهرماه به حساب کشاورزان گندم‌کار استان به عنوان مانده مطالبات گندم واریز شده است، گفت:مابقی طلب گندمکاران طی یکی دو روز آینده به حساب کشاورزان گندمکار واریز خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با بیان اینکه کل مطالبات گندمکاران گلستانی هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است،گفت:با واریز بخشی از طلب گندمکاران طی دو روز اخیر، مجموع پرداختی مطالبات گندمکاران استان به هفت هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان رسید که با این مقدار پرداختی ۹۶٪ از کل مطالبات پرداخت شد.

منوچهری با اشاره به اینکه قیمت نهایی خرید تضمینی گندم در سال آینده هنوز مشخص نیست و توسط سخنگوی وزارتخانه اعلام خواهد شد، گفت:مبلغی که در حال فضای مجازی منتشر شده است، مورد تایید وزارتخانه نیست.

این مقام مسئول میزان گندم مورد نیاز مصرف خانوارهای گلستانی را حدود ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود:گندم مازاد استان گلستان که از مرغوب ترین گندم تولیدی در کشور است به استان تهران و سایر استان‌های کشور فرستاده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت:به پیشنهاد وزارت جهاد  کشاورزی  و موافقت هیات دولت، قیمت هر کیلوگرم‌خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۱۵ هزار تومان تعیین شده بود، که این مبلغ شامل ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گندم، ۱۵۰۰ تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲ هزار تومان بابت جایزه تحویل گندم به دولت بود.

وی ادامه داد:استان گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، قبل از مواجه با خشکسالی شدید سال زراعی جاری، رتبه دوم ایران را داشت و این در حالی است که مساحت آن بسیار کمتر از استان‌های دارای ظرفیت کشاورزی همچون فارس و خوزستان است.


http://www.caspiankhabar.com/94755



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96