اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کلاهبرداری پیامکی به روش افتتاح حساب بانکی
رئیس پلیس فتای گلستان گفت اخیراً پیامکی تحت عنوان «مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد و برای فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی وارد لینک زیر شوید» برای شهروندان با هدف خالی کردن حساب بانکی و کلاهبرداری از آن‌ها ارسال می شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، سرهنگ سعید تجری شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد:اخیراً پیامکی تحت عنوان«مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد و برای فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی وارد لینک زیر شوید»برای شهروندان با هدف خالی کردن حساب بانکی و  کلاهبرداری  از آن‌ها ارسال می شود.

رئیس  پلیس فتا ی گلستان افزود:پایه و اساس این پیامک ها به گونه ای است که پس از ورود به لینک تعبیه شده و ارائه یکسری دسترسی ها، همین پیامک دریافتی با سرشماره مالک خط برای افراد دیگر ارسال می شود و در مراحل بعد با وارد شدن به درگاه پرداخت جعلی و درخواست مبلغی ناچیز پس از وارد کردن اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

وی گفت:شهروندان به هیچ وجه فریب اینگونه پیامک‌ها را نخورند و به یاد داشته باشند که برای انجام خدمات الکترونیک بانکی و افتتاح حساب باید به سایت اصلی و یکی از شعب بانک مربوطه مراجعه کنند.

تجری یادآورشد:شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.


http://www.caspiankhabar.com/94753



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96