اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز بارش شدید باران در گلستان؛ آماده‌باش نیروهای امدادی
مدیرکل هواشناسی استان گلستان از آغاز بارش‌ها در استان گلستان خبر داد و از مردم خواست هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، امان محمد کمالی، اظهار داشت:فعالیت سامانه ناپایداری که از دیشب وارد استان شده است، از بامداد امروز شدت گرفته ودر حال حاضر در استان شاهد  بارش  های رگباری هستیم از هم استانی‌ها می‌خواهیم هشدارها را جدی بگیرند و در مکان‌های اعلامی اتراق نکنند.

وی تصریح کرد:فعالیت سامانه ناپایداری که از دیشب وارد استان شده است، از بامداد امروز شدت گرفته و تا ظهر جمعه به تناوب شاهد ریزش‌های جوی در استان گلستان هستیم.

کمالی تصریح کرد:با نفوذ جبهه سرد موج به استان شاهد تشدید بارش ها در منطقه خواهیم بود که در برخی مناطق ، آب‌گرفتی معابر عمومی، سیلاب های محلی دور از انتظار نیست، به علت بارش‌های شمالی و تزریق هوای نسبتاً سرد به منطقه شاهد ریزش برف در مناطق مستعد مرتفع کوهستانی خواهیم بود ، بارش‌ها گاه همراه با رعد و برق خواهند بود ، این بارش‌ها به علت اینکه جریانات استریم لاین تراز 850 هکتوپاسکال از روی دریا(شمال غربی)است بارش ها گسترده خواهند بود و به صورت نقطه ایی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در مدت فعالیت این سامانه بارشی شاهد کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما در استان گلستان خواهیم بود تاکید کرد:احتمال ریزش اولین برف پاییزی در ارتفاعات استان نیز وجود دارد و احتمال آبگرفتگی برخی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، پدیده مه و اختلال در تردد جاده‌ای، از پیامد‌های فعالیت این سامانه ناپایدار در استان گلستان خواهد بود.

مدیرکل  هواشناسی  استان گلستان به مردم توصیه کرد:در این مدت، از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و در تردد جاده‌ای احتیاط بیشتری شود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان هم با اشاره به اینکه پیش بینی شده است میانگین بارش‌ها بین 30 تا 60 میلیمتر باشد، افزود:تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی اندیشیده شده است.

نعمت الله حاجی‌زاده از هم استانی‌ها خواست:از سفر به ارتفاعات و مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و جنگل ها خودداری و هنگام رانندگی احتیاط کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم گفت:تمام راهداران و عوامل راهداری ستادی و شهرستانی از امروز به حالت آماده باش ویژه درآمده اند تا از مخاطرات احتمالی در جاده‌ها جلوگیری به عمل آید.

عادل مصدقی تصریح کرد:با توجه به پیش بینی شدت بارش‌ها همراه با باد و رعد و برق و پدیده مه گرفتگی بویژه در غرب استان، محور‌های جنگلی و کوهستانی حساس و سیل گیر مسدود شده اند و مرکز مدیریت راه‌ها و قرارگاه مرکزی راهداری هم به صورت شبانه روزی با تلفن گویای 141 و شماره تماس 01732480019 پاسخگوی کاربران جاده‌ای هستند.


http://www.caspiankhabar.com/94728



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96