اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مشکل گازرسانی خانه‌های آسیب‌دیده ناشی از سقوط موشک در گرگان برطرف شد
بازرس فرماندار گرگان در زمینه بررسی روند جبران خسارت به واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سامانه آفندی گفت: مشکل گاز ساکنان مناطق پیرامونی وقوع این حادثه برطرف شد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایرنا، سعید وطن‌خواه روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت مشکل پیش آمده برای آسانسور مجتمع مسکونی ۳۰۳ واقع در کوی رودکی گرگان تصریح کرد:در اثر برخورد قطعه‌ای جدا شده موشک به آسانسور، کابین آسانسور به اصطلاح فنی«تاب»برداشته است.

وی گفت:طبق اعلام کارشناسان، تا ۴۵ روز مشکلات آینده مشکل این آسانسور برطرف خواهد شد.
 

وی یادآور شد:روز گذشته نماینده رسمی بیمه کوثر به عنوان پرداخت کننده هزینه خسارت‌های وارد شده و نیز نماینده وزارت دفاع روز گذشته به همراه فرماندار و شهردار گرگان در محل واحدهای خسارت دیده حضور و از روند کار نیروها بازدید داشتند.

وی اضافه کرد:همچنین فرماندار گرگان دستور داد روند تخلیه شیشه‌ها و مصالح ساختمانی تخریب شده، سرعت بیشتری داشته باشند.

نماینده و بازرس ویژه فرماندار گرگان گفت:سرپرست شرکت بیمه کوثر مستقر در استان گلستان و کارشناسان مربوطه، خسارت وارد شده را برآورده کرده و طی روزهای آینده هزینه مورد نظر به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.

براساس این گزارش اسماعیل نادری فرماندار گرگان روز گذشته از روند پیشرفت جبران خسارات حادثه سامانه آفندی بازدید کرد.

وی گفت:مراحل ترمیم و مرمت خسارات حادثه سامانه افندی که مدتی پیش در گرگان رخ داد با سرعت در حال انجام است.

وی افزود:مبلغ تمامی خسارت وارده توسط بیمه کوثر به نمایندگی وزارت دفاع پرداخت خواهد شد.

دوشنبه هفته گذشته(۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲)در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام شد یکی از سامانه‌ها که در حال آزمون و تحقیقات بود، دچار نقص فنی شده و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی و قطعاتی از آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد.

بر اثر سقوط این شیء ناشناس در مناطق مسکونی دو شهروند مجروح شدند.

دقایقی پس از این، سخنگوی وزارت دفاع گفت:در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام شد یکی از سامانه‌ها که در حال آزمون و تحقیقات بود، دچار نقص فنی شده و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی و قطعاتی از آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد.

رضا طلایی‌نیک در خصوص حادثه گرگان گفت:در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود و این موضوع سابقه نیز دارد یکی از سامانه‌ها که در فرایند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود و قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده و فرود آمده است.

وی ادامه داد:تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوطه در حال جمع‌آوری این قطعات فرود آمده و سقوط کرده هستند.

وزارت دفاع اظهار داشت:ضمن قدردانی از اهالی گرگان انتظار داریم که اگر قطعات باقیمانده‌ای را مشاهده کردند از دستکاری یا جابجایی آنها خودداری کنند تا تیم‌های امدادی و عملیاتی که در حال جمع‌آوری هستند، بتوانند وظایف امدادی و جمع‌آوری این قطعات سقوط کرده را در اسرع وقت به اتمام برساند.

گفتنی است؛ حادثه‌ای که در شهر گرگان پیش آمده بر اثر تست یک سامانه موشکی مجهز به کلاهک بارشی، توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رخ داده است.وزارت دفاع به زودی طی اطلاعیه‌ای جزئیات این حادثه را تشریح خواهد کرد.

در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود و این موضوع سابقه نیز دارد یکی از سامانه‌ها که در فرایند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود و قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده و فرود آمده است.


http://www.caspiankhabar.com/94697



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96