اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرماندار مراوه‌تپه:

خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزان عشایری مراوه‌تپه ساخته می‌شود
مطهره ابراهیمی/ فرماندار مراوه‌تپه گفت: خوابگاه شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان عشایری دختر با پیگیری استاندار گلستان و تاکید وزیر آموزش و پرورش با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان ساخته می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر، لقمان قربانی روز یکشنبه اظهار کرد:۷۵ درصد جمعیت عشایری استان گلستان در مراوه‌تپه زندگی می‌کنند که برای کمک به توسعه آموزشی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان دختر عشایر به دلیل مشکلات رفت و آمد و کافی نبودن ظرفیت مدارس شبانه روزی فعلی، قرار شد در گام نخست یک خوابگاه شبانه روزی دخترانه با ظرفیت ۸۰۰ تخت در این شهرستان ساخته شود.

فرماندار مراوه‌تپه ادامه داد:زمین مورد نظر برای ساخت خوابگاه شبانه روزی این شهرستان آماده است و در دور دوم سفر رییس جمهور به استان گلستان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی گفت:بیش از پنج هزار دانش آموز عشایری در ۶۸ آموزشگاه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و هفت مدرسه شبانه روزی تحصیل می‌کنند.

خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزان عشایری مراوه‌تپه ساخته می‌شود

فرماندار مراوه‌تپه یادآور شد:مدیرکل توسعه آموزش سازمان عشایر کشور که برای پیگیری مصوبه جلسه اخیر وزیر آموزش و پرورش با استاندار گلستان، روز گذشته از ظرفیت‌های آموزشی عشایر این شهرستان بازدید داشت، ساخت مدارس شبانه روزی را یکی از مولفه‌های اساسی عدالت آموزشی در راستای توانمندسازی دانش آموزان عشایری برشمرد.
 

قربانی افزود:حدود ۱۵ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه مراوه‌تپه تحصیل می‌کنند که ۳۰ مورد از این آموزشگاه‌ها نیازمند تخریب و نوسازی دارد.

شهرستان مراوه‌تپه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا زندگی می‌کنند.


http://www.caspiankhabar.com/94663



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96