اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شناسایی ۱۲۸ ملک دولتی برای مولدسازی در گلستان
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گلستان گفت: ۱۲۸ ملک دولتی برای اجرای مولدسازی شناسایی و در سامانه بارگزاری شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، روح‌الله صلبی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:در حوزه مولد سازی ۱۲۸ ملک از استان گلستان به سازمان خصوصی سازی اعلام شده است.

وی ادامه داد:در مولدسازی هدف ارزش‌افزایی  املاک   دولتی  است که از ملک موجود بهترین استفاده صورت گیرد و یا با فروش ملک مورد نظر، درآمد حاصل از آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده شود.

مدیرکل  اقتصادی  و دارایی خاطرنشان کرد:در استان گلستان ۱۶۸ فرصت سرمایه‌گذاری احصا شده که ۱۰۱ سرمایه‌گذاری طرح‌های آن نوشته شده که ۷۴ فرصت به صورت کتاب چاپ شده و در سامانه سازمان کمک‌های فنی و اقتصادی ایران بارگزاری شده است.

صلبی گفت:همچنین در استان گلستان تلاش ما بر این است سرمایه‌گذار درگیر بروکراسی اداری نشود که ۳۶ مجوز بی‌نام در استان صادر شده تا در صورت نیاز سرمایه‌گذار مستقیم به این طرح‌ها وارد شود.

وی اضافه کرد:به طور عمده سرمایه‌گذاران تمایل دارند در شهرک‌های صنعتی فعالیت کنند اما بیشتر شهرک‌های صنعتی ما پر بدون ظرفیت است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی تاکید کرد:عدم وجود زیرساخت‌ها باعث شده سرمایه‌گذاران تمایل چندانی برای حضور در استان نداشته باشند و در دولت سیزدهم تلاش بر این است با توسعه زیرساخت‌ها، مسیر برای جذب سرمایه‌گذاران هموار شود.

صلبی گفت:در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تلاش ما بر این است بتوانیم با همین امکانات و زیرساخت‌های موجود سرمایه‌گذارای را در استان حفظ کنیم.

وی افزود:در گذشته افراد زیادی بودند که در استان به عنوان سرمایه‌گذار وارد شدند اما اهلیت لازم را نداشتند که در دولت سیزدهم در استان گلستان ابتدا اهلیت سرمایه‌گذار شناسایی و بعد وارد مسیر سرمایه‌گذاری خواهند شد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد:در سال ۱۴۰۱ پنج فقره سرمایه‌گذاری خارجی از کشورهای انگلستان و چین در حوزه تولید لامپ، حمل و نقل، صنعت ساختمان، پرورش ماهی در استان جذب شده و سرمایه‌گذاری کردند.


http://www.caspiankhabar.com/94644



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96