اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وزیر کار: چرخ تولید پرشتاب شد/ تفکری "آب، برق و گاز" را به مذاکره و برجام گره می‌زد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۲ سال گذشته چرخ تولید پرشتاب شده و وابستگی از واردات کاهش یافته و شاهد توسعه صنعت در کشور هستیم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سید صولت مرتضوی  صبح امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های هفته  دولت  در شهرستان آق‌قلا اظهار داشت:هفته دولت فرصتی برای بیان خدمات دولت و همچنین جبران کاستی‌هاست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:نرخ امید به زندگی در دوران پهلوی کمتر از 54 درصد بود و به برکت انقلاب اسلامی نرخ امید به زندگی متوسط بالغ بر 78 سال رسیده‌و از متوسط جهانی نیز سبقت گرفته است.

مرتضوی بیان کرد:در بحث نرخ با سوادی نیز به نیکی می‌دانیم که بیش از 50 درصد جمعیت کشور از حداقل‌های خواندن و نوشتن در این کشور برخوردار نبودند و به فضل الهی و به برکت جمهوری اسلامی منزل به منزل و محل به محل برای ریشه کنی بی‌سوادی اقدام می‌شود.

وی افزود:در جمهوری اسلامی فراز و فرودهایی را شاهد بودیم ولی در دهه 90 رکود داشتیم و معدل رشد  اقتصادی  ما 0.8 درصد بوده است، مستند به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار پیوند زدن توسعه کشور با لبخند و اخم بیگانگان در دهه 90 خسارت‌هایی به کشور تحملی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:با چنین نگاهی شخصیتی اندیشمند و مجاهدی پاک باخته یاری از جنس شهیدا رجایی و باهنر آمد تا به این اوضاع و احوال خاتمه دهد و خدا را شاکریم در 2 سال گذشته چرخ تولید پرشتاب شده و وابستگی از واردات کاهش یافته و شاهد توسعه صنعت هستیم.

مرتضوی یادآور شد:در سال 1400 تقریبا خاموشی‌ها علاوه بر صنایع و کارخانجات به منازل مردم رسیده بود و این دولت نزدیک به 8 هزار مگاوات ظرفیت برق کشور را افزایش داد و با مدیریت مصرف رشد برق خانگی را که بیش از دو تا سه درصد محاسبه می‌شد به کمتر از یک درصد رساند‌.

وی گفت:یکی از جلوه‌های خدمات دولت سفر استانی بود و در بازده زمانی کمتر از 12 ماه رئیس جمهور 31 سفر استانی برنامه‌ریزی شده و 6 تا 7 سفر موردی در داخل کشور نیز رئیس جمهور داشت که ماحصل آن شناخت مشکلات و ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی برای برون‌رفت از این مشکلات بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به توسعه‌های زیرساخت‌ها در گلستان اشاره کرد و افزود:با این همت و تلاش در حوزه طرح‌های عمرانی نزدیک به 16 میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده که رشد 4 برابری را نسبت به دو سال پایانی دولت دوازدهم در استان شاهد هستیم.

مرتضوی به تخصیص اعتبار 97 درصدی پروژه سد نرماب اشاره کرد و افزود:این اقدام قابل توجه‌ای است که در مدت زمان کوتاهی دولت به موضوع سد نرماب که سالها از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذشت اهمیت داده است.

وی به افتتاح پروژه های شهرستان آق‌قلا اشاره کرد و گفت:در کشور تفکری موضوع آب و برق و گاز را به مذاکره و برجام گره می‌زد ولی تفکر دیگر آستین همت را بالا می‌زند و دشمن را به تعظیم و تسلیم وا می‌دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تحولات وزارت خارجه در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت:صادق عهد بودن دولت از ویژگی‌هایی این دولت به‌شمار می‌رود، دولت برای بخش بخش توسعه کشور برنامه دارد و در تلاش هستیم که در چشم انداز 1405 اقدامات شایانی را شاهد باشیم.


http://www.caspiankhabar.com/94640



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96