اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آماده‌باش نیروهای امدادی در مراوه‌تپه
مرضیه ابراهیمی/ مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: طغیان رودخانه اترک سبب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۱ روستای بخش مرکزی این شهرستان شده و نیروهای امدادی و راهداری در سه نقطه از این شهرستان در حال آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش کاسپین خبر ، نعمت‌الله حاجی‌زاده عصر امروز اظهارکرد:باتوجه به هشدارهای هواشناسی از شامگاه جمعه تا فردا یکشنبه شاهد بارش‌های نقطه‌ای و رگباری در نقاط مختلف استان گلستان خواهیم‌بود.

وی تصریح‌کرد:با توجه به اینکه این بارش‌ها در یک نقطه محدود با حجم بالا و رگباری می‌بارد باعث خسارت‌در بخش های مختلف می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان‌کرد:این بارش‌ها در خراسان‌شمالی آغازشده و سبب بالا آمدن آب رودخانه اترک و طغیان آن در در شهرستان مراوه‌تپه شده‌است.

وی ادامه داد:طغیان این رودخانه سبب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۱ روستای بخش مرکزی این شهرستان شده و نیروهای امدادی و راهداری در سه نقطه از این شهرستان در حال آماده‌باش کامل هستند.

حاجی‌زاده گفت:طغیان رودخانه اترک سبب خسارت‌هایی به تاسیسات راهها، زیرساخت‌های گاز، آب و دیگر تاسیسات شده که با فروکش کردن رودخانه میزان خسارت مشخص می‌شود.

وی بیان کرد:در حال حاضر شاهد بارش‌های نقطه‌ای در علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت و گالیکش هستیم و احتمال می‌رود این بارش‌ها را در شهرستان‌های کردکوی و بندرگز هم شاهد باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان ابرازکرد:بازدیدی از روستای سیل ‌زده"قورچای"از توابع شهرستان رامیان به عمل آمد که با توجه به هشدارهای هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب، آماده‌باش کامل به لحاظ تجهیزاتی و نیروهای امدادی در این روستا مستقر است تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کند.

وی یادآورشد:در حال حاضر این روستا به حالت عادی برگشته و مشکلی خاصی وجود ندارد.

حاجی‌زاده خاطرنشان‌کرد:هفته گذشته هم شاهد بارش‌های نقطه‌ای و رگباری در استان بودیم و میزان برآورد خسارت اولیه ۱۶۵ میلیارد تومان درحوزه‌های زیربنایی، کشاورزی،تاسیسات، راهها، پل‌ها و غیره تخمین زده‌شد.

وی ادامه داد:فرم‌های مربوط به خسارت فردا به پایتخت ارسال می‌شود تا با دریافت اعتباراتی از سازمان مدیریت بحران بتوانیم بخشی از این خسارت‌ها را جبران کنیم.


http://www.caspiankhabar.com/94637



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96