اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



احیای ۷۴ واحد تولیدی ‌در گلستان/ از بیکاری ۳۰ هزار کارگر جلوگیری شد
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با حمایت دستگاه قضایی از بیکار شدن ۳ هزار نیروی کار در استان گلستان جلوگیری شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، حیدر آسیابی اظهار داشت:پارسال با حمایت دستگاه قضایی 74 واحد  تولیدی  به چرخه تولید بازگشتند و از بیکاری 3 هزار نیرو جلوگیری شد.

رئیس کل  دادگستری  استان گلستان تصریح کرد:سالیانه 150 تا 200 هزار پرونده یکتا در چند مرحله در استان گلستان بررسی می‌شود یعنی یک پرونده در چهار کلاسه بررسی می‌شود.

وی افزود:هرساله حدود 500 هزار پرونده در مراجع مختلف بررسی می‌شود که در چهار ماه گذشته بالای 1500پرونده از موجودی پرونده پارسال کم شد.

آسیابی تاکید کرد:ماهیانه بیش از 45هزار پرونده وارد محاکم قضایی شد که در چهار ماه گذشته بیش از 120هزار پرونده بررسی شده و موفق شدیم مازاد ورودی را مختومه کردیم و جزو چهار استان هدف در کاهش پرونده‌ها انتخاب شدیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به نوع پرونده‌های موجود در دادگاه‌های استان افزود:پرونده‌های سرقت بیشترین پرونده‌ها و پس از آن جرائم ضرب و جرح و تصادفات و موادمخدر پرونده‌های کیفری را تشکیل می‌دهند و در پرونده‌های حقوقی هم مطالبات و چک و سفته بیشترین پرونده‌های این دعاوی را شامل می‌شوند.

آسیابی افزود:سال گذشته 74 شرکت و واحد تولیدی احیاء و با کمک دستگاه قضایی احیا شدند و 39 واحد در آستانه تعطیلی هم با حمایت قضایی فعالیت خود را ادامه دادند و از بیکاری 3 هزار کارگر فعال در این واحد‌های تولیدی جلوگیری شد و جزو استان‌های موفق در بازگشت واحد‌های تولیدی بودیم.

وی تصریح کرد:در بحث راستی‌آزمایی هم قوه قضائیه وارد عمل شده و به صورت مداوم این طرح رصد می‌شود و بازگشت این واحدها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به نقش رسانه‌ها در کاهش جرائم اشاره کرد و افزود:خبرنگاران چشم بینا وگوش شنوا و زبان گویای جامعه هستند و موضوعات و تخلفاتی که از چشم مسئولان دور مانده را بازگو می‌کنند تا در اولویت قرار گیرند و رسالت خبرنگاران انتقال این وضعیت است.

تشکیل 23 فقره پرونده تخلف اداری مدیران در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت:23 فقره تخلف اداری مدیران ثبت وبرای آنها پرونده تشکیل شده است ودر حوزه مبارزه با مفاسد اداری با حمایت رئیس کل دادگستری کارهای خوبی انجام شده است.

محمود اسپانلو تاکید کرد:در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کردیم و خیلی از فرایندها اصلاح شد و تغییر کاربری‌ها مورد بررسی دقیق قرار گرفت مثلا در روستای زیارت 2500 خانه در خارج از بافت بود و در شموشک 95 بنگاه غیرمجاز بود که ورود جدی کردیم و در حوزه زیارت ساخت از پی به صفر رساندیم.

وی گفت:در بحث معادن تخلف داشتیم ساماندهی معادن انجام شده و در ادارات مبارزه با فساد را جدی دنبال می‌کنیم و23 فقره برای مدیران در دادسرا کیفر خواست ارائه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان درباره مبارزه به جنگل خواری هم افزود:در این بخش حضور فعالیت داریم و دیروز هم در جنگل قرق گزارشی از تخلفات داشتیم که بررسی کردیم و دستور به تشکیل پرونده برای متخلفان داده شد.


http://www.caspiankhabar.com/94582



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96