اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۴۶ نفر از گلستان برای شرکت در انتخابات مجلس پیش ثبت‌نام کردند
رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: ۱۴۶ نفر از این استان از روز گذشته تا امروز در سامانه keshvar.moi.ir برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت‌نام کردند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، سیدعلی مهاجر روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح دفتر ستاد دوازدهمین دوره  انتخابات   مجلس شورای اسلامی  در گنبدکاووس اظهارکرد:در دومین روز از مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و تاکنون ۱۳۴ مرد و ۱۲ زن برای شرکت در این انتخابات نام‌نویسی کردند.

وی افزود:سه نفر از افراد نام‌نویسی شده را مشمولان ماده ۲۹(۱۳ مدیر دولتی گلستان برای شرکت در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی از مسوولیت‌های خود استعفا دادند)تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد:هفت درصد از ثبت‌نام شدگان دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۳ درصد دکتری هستند.

مهاجر افزود:۶۳ درصد افراد داوطلب ثبت‌نام شده را گروه سنی ۳۰ تا ۴۵ سال تشکیل می‌دهند.

وی گفت:پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از دیروز ۱۶ مرداد ماه آغاز و به مدت هفت روز کاری از ساعت هشت تا ۱۸ به صورت الکترونیکی در سامانه https: 

استان گلستان براساس آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵، تعداد یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت دارد.

این استان دارای ۱۴ شهرستان است که ۶ حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی با هفت کرسی از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا با مرکزیت گرگان دارای ۲ نماینده است.

حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان با مرکزیت کردکوی، حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول و فندرسک به مرکزیت علی‌آبادکتول، حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر به مرکزیت رامیان، حوزه انتخابیه گنبدکاووس و داشلی‌برون با مرکزیت گنبدکاووس و حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مرکزیت مینودشت نیز پنج حوزه انتخابیه گلستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه یک کرسی دارند.

استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری هم دارای ۲ نماینده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/94581



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96