اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شناسایی ۱۲ ابرچالش در گلستان برای پیگیری در سفر دوم دولت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از شناسایی ۱۲ ابرچالش در این استان برای پیگیری در جریان سفر دوم دولت سیزدهم به استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، سیدمحمد دهنوی عصر امروز در بازدید از دفتر استانی این رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، خبرگزاری فارس را رسانه‌ای پیشرو در تحول از نظر ظاهری و محتوایی دانست و اظهار کرد:حقیقت‌گویی و صراحت بیان از ویژگی‌های این رسانه است و نشان داده که هرجا منافع مردم در میان باشد، با هیچ کسی تعارف ندارد.

معاون هماهنگی امور  اقتصادی  استانداد گلستان در ادامه با تاکید براینکه ممکن است نخبگان، قرائت‌های متفاوتی از موضوع توسعه و پیشرفت داشته باشند، گفت:اختلافات را باید جای دیگری برطرف کرد و با هم‌افزایی بر روی مسائل اصلی و اولویت‌دار استان، زمینه تحقق آنها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها قبل از سفر اول دولت سیزدهم به استان، فضای خوبی را برای توجه ویژه دولت به موضوعات مهم و اساسی استان به‌وجود آورده بودند، گفت:سفر دوم دولت به استان تکمیل‌کننده این زنجیره است.برای این سفر ۱۲ ابرچالش استان را شناسایی کرده‌ایم و به‌دنبال این هستیم تا دستور صریح رئیس جمهور را درباره آن‌ها بگیریم.

دهنوی به برخی از این ابرچالش‌ها اشاره کرد و افزود:تکمیل فرآیند نجات‌و علاج‌بخشی خلیج گرگان، تکمیل سد نرماب، شیرین‌سازیآاب دریای خزر، ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون و اکتشاف گاز و ذخیره‌سازی آن از جمله این موضوعات است.

وی درباره آخرین وضعیت سد نرماب اظهارکرد:برای آبگیری مقدماتی این سد نیاز به زمان داریم و با توجه به فصل زراعت و کشت برنج در منطقه، نمی‌توان اقدام به آبگیری این سد کرد اما با اینحال این سد می‌تواند در زمان بروز سیلاب‌های احتمالی، نقش کنترلی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد:با بهره‌برداری از این سد بیش از ۵۰۰ هزار نفر در شرق استان از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند اما عدم تکمیل آن زیست حدود ۷۰۰ هزار نفر از مردم این منطقه را به خطر می‌اندازد.


http://www.caspiankhabar.com/94579



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

اقتصادی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96