اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان:

عملیات اجرایی ساماندهی محیطی تپه تاریخی قلعه‌خندان گرگان آغاز شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: عملیات اجرایی طرح ساماندهی و زیباسازی منظر تپه تاریخی قلعه‌خندان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی مدیریت شهری گرگان آغاز شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محمدجواد ساوری گفت:در ماه‌های گذشته طرح ساماندهی پیرامونی تپه تاریخی قلعه‌خندان گرگان با نظارت این اداره‌کل تدوین شد و عملیات اجرایی طرح ساماندهی و زیباسازی منظر تپه تاریخی قلعه‌خندان بااعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی مدیریت شهری گرگان آغاز شد.

وی افزود:تپه تاریخی قلعه‌خندان که به خلعت‌پوشان نیز شهرت دارد یکی از قلعه‌های باستانی سرزمین گرگان است که در ضلع غربی شهر تاریخی استرآباد قدیم و گرگان فعلی واقع‌شده و بر اساس مطالعات باستان‌شناسی انجام‌شده این قلعه دارای آثاری از دوره ساسانی تا عصر ایلخانان مغول را در برمی‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت:متأسفانه به علت شرایط اقلیمی و مداخلات انسانی، بخش اعظم بقایای قلعه تخریب و در زیر خاک مدفون است و نیازمند اجرای مطالعات میان‌رشته‌ای و کاوش به‌منظور آشکار ساختن بقایای معماری و ساماندهی، مرمت و احیا برای بازدید گردشگران است.

وی تأکید کرد:با توجه به قرارگیری این قلعه تاریخی در درون شهر گرگان در دو دهه اخیر فضاهایی در پیرامون این تپه توسط  شهرداری  گرگان تملک و آزادسازی شده است و نیاز است تا طرح ساماندهی و احیای این اثر تاریخی اجرایی شود.


http://www.caspiankhabar.com/94573



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96