اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

گلستان جزو ۴ استان اول کشور در تنش آبی است
استاندار گلستان گفت: گلستان جزو ۴ استان اول کشور در تنش آبی است و باید برنامه های جامع آب در آن اجرا شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  علی محمد زنگانه  صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کر:در حال حاضر استان گلستان همچون سال‌های گذشته از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کند و به همین دلیل سفره‌های زیرزمینی توان تأمین آب را ندارند.

وی افزود: حفر چاه‌های جدید برای رفع مشکل آب روش غلطی است که فقط نقش مسکن را دارد و نیازمند اجرای راهکاری جدید و بلند مدت هستیم.

زنگانه افزود: اجرای آب شیرین کن و تکمیل سد نرم اب  دو طرح مهم در حوزه تأمین آب برای مردم استان است که تا کنون برای تکمیل سد نرماب تا ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی آب در رابطه با اجرای طرح آب شیرین کن از دریا به وزارت نیرو اعلام شده است.

به گفته زنگانه شب عید امسال ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ برای تنش آبی استان اختصاص داده شده است.

 استاندار  گلستان در رابطه با وجود لکه‌های  نفت ی در سواحل استان، گفت: لکه‌های تفتی سواحل استان مربوط به نیروگاه نکا است نزدیک به ۶ کیلومتر از سواحل استان را پوشانده بود و نیروهای نکا به همراهی نیروهای گلستانی شروع به پاک کردن لکه‌های بنادر استان کردند که هم اکنون هم مشغول لمه گیری هستند.

نگرانی ما رسیدن لکه‌ها به مجتمع میگوی گمیشان بود که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد و جلوی آن گرفته شد.

وی افزود:اعتبار تملک دارایی استان بیش از ۱۶ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان رسیده است که این رقم در گذشته ۲ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان بوده است.

زنگانه بیان کرد:در  دولت  سیزدهم قیمت خرید تضمینی گندم به حدود سه برابر یعنی از ۵,۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته و میزان خرید تضمینی از ۴۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۸۴۰ هزار تن در سال گذشته و امسال حدود ۵۰۰ هزار تن رسیده است

وی افزود:قیمت خرید تضمینی کلزا نیز از ۴ هزار و ۶۶۰ تومان به ۲۳ هزار تومان افزایش یافته است.

زنگانه گفت: مبلغ ۸۰۳ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده است.

وی به روند اعطای تسهیلات ازدواج اشاره کرد و ادامه داد:مبلغ ۵ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان به ۵۱ هزار و ۶۲۴ نفر پرداخت شده که منجر به کسب رتبه برتر در پرداخت تسهیلات ازدواج شد.

زنگانه اظهار کرد:تعداد ۴ هزار ۱۶۷ پروژه عمرانی با اعتبار ۷ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید و تعداد یکهزار و ۱۲۶پ روژه عمرانی با اعتبار ۷ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان کلنگ زنی شده است.


http://www.caspiankhabar.com/94467



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96