اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون قوه قضائیه: توسعه فضاهای اداری قوه قضائیه در یک برنامه ۵ ساله
معاون مالی، پشتیبانی و رفاهی قوه قضائیه با اشاره به توسعه فضاهای اداری قوه قضائیه در یک برنامه ۵ ساله، گفت: تا یک سال دیگر همه مصوبات عمرانی سفر رئیس قوه قضائیه در استان گلستان تکمیل می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  دادگستری  گلستان، ابراهیم شاهرخیان در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی دادگستری گلستان، اظهار داشت:این سالن از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان گلستان بود که با تلاش و پیگیری رئیس کل دادگستری استان در کمتر از 6 ماه تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

معاون مالی، پشتیبانی و رفاهی قوه قضائیه افزود:از دیگر مصوبات سفر رئیس قوه به گلستان ساخت ساختمان جدید برای دادگستری شهرستان گنبدکاووس و شهرستان گمیشان بود که این دو بنا نیز در حال ساخت است و تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود تا همکاران قضایی و اداری در محیط استاندارد به مردم خدمات ارائه دهند.

شاهرخیان با بیان این که قوه قضائیه از حیث فضاهای اداری و قضایی با کمبود مواجه است، گفت:بر مبنای استانداردهایی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصویب کرده است، قوه قضائیه نیاز به 4 میلیون مترمربع فضای اداری در کشور دارد در حالی که فضای موجود که الان به صورت ملکی در اختیار دارد حدود 2 میلیون و 200 هزار مترمربع است.

وی افزود:این رقم به این معناست که 50 درصد فضای اداری مورد نیاز ما یا در دسترس نیست و یا استیجاری است که این یکی از معضلات قوه قضائیه است و مشکلات زیادی را برای رسیدگی‌ها ایجاد کرده است.

معاون مالی، پشتیبانی و رفاهی قوه قضائیه گفت:یکی از اقداماتی که سعی می‌کنیم در قالب برنامه هفتم به صورت جدی دنبال کنیم ساخت فضاهای اداری مورد نیاز در یک برنامه زمان‌بندی 5 ساله است که امیدواریم اجرایی شود.

شاهرخیان ادامه داد:اگر چه 50 درصد فضای اداری ما در کشور ملکی نیست، اما در گلستان با مدیریت خوبی که در 2 سال گذشته صورت گرفته نسبت به استانداردهای دادگستری‌های کشور جایگاه خوبی دارد و جزو 8 استان اول خود می‌دانیم.

وی افزود:در حال حاضر مهم‌ترین برنامه ما در گلستان، تکمیل ساختمان دادگستری گنبدکاووس است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال این ساختمان افتتاح شود، ساختمان گمیشان هم در حال ساخت است که با پیگیری‌ها و تلاش استان این ساختمان هم به‌زودی تکمیل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان هم گفت:سالن ورزشی با مساحت هزار و 250 متر مربع از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان بود که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام دادیم در 6 ماه آماده بهره‌برداری شد.

حیدر آسیابی افزود:همکاران ما به ویژه قضات به علت حساسیت کاری برای حضور در فضاهای عمومی محدودیت‌هایی دارند و نیاز به چنین مجموعه ورزشی ضرورت داشت.


http://www.caspiankhabar.com/94463



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96