اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۲۰ هزار دانش آموز گلستانی در امتحانات نهایی شرکت می کنند
سخنگوی ستاد امتحانات نهایی استان گلستان گفت: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز و داوطلب آزاد استان در امتحانات نهایی سال تحصیلی جاری در ۹۹ حوزه امتحانی شرکت خواهند کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، صبح امروز عباس توسن در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:از یکشنبه ۳۱ اردیبهشت امسال و با اجرای فرایند جدید برگزاری امتحانات نهایی ۹ هزار دانش آموز دختر و ۱۱ هزار دانش آموز پسر در ۱۴ شهرستان و ۹۹ حوزه امتحانی شرکت خواهند کرد و این امتحانات تا ۲۵ خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثر ۴۰ درصدی نتایج امتحانات نهایی امسال در کنکور به اقدامات پیشگیرانه برای بروز از تقلب خبر داد و گفت:همه ۹۹ حوزه امتحانی گلستان به دوربین مداربسته مجهز بوده و همه داوطلبین از سه ورودی برای ردیابی تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل یا وسایل مشابه عبور خواهند کرد.

وی افزود:همچنین چندین سیستم قطع کننده سیگنال تلفن همراه در حوزه های راه اندازی شده است.علت همه این تلاش ها، برگزاری امتحاناتی سالم و بدون حرف و حدیث است.

وی بیان کرد:برای برقراری عدالت آموزشی و صیانت از حقوق دانش آموزان"پاسخ برگ‌ها"به صورت الکترونیک تصحیح و اعلام نتیجه به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود و برای این مهم لازم بوده تمام دانش آموزان از خودکار مشکی پررنگ در جلسه امتحان استفاده کنند.

سخنگوی ستاد امتحانات نهایی استان گلستان ادامه داد:برگه های امتحانات نهایی امسال هر استان در استان دیگر تصحیح خواهد شد تا شائبه اظهار نظر شخصی در زمان تصحیح اوراق به طور کامل از بین برود.

وی اظهار داشت:به منظور حفظ آرامش دانش آموزان، خانواده ها از تجمع مقابل حوزه های امتحان خودداری کنند.

گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۴۰۲ هزار دانش آموز در ۳ هزار مدرسه می باشد که تحصیل آنها بر عهده ۲۴ هزار فرهنگی است.


http://www.caspiankhabar.com/94384



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96