اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اختصاص ۱۲۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل بزرگترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای بازارچه صنایع‌دستی شهرستان آق‌قلا به عنوان بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور اختصاص یافته است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سیدمهدی مهیائی ظهر امروز در بازدید از مراحل تکمیل پروژه بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا، اظهار داشت:بزرگترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور در هفته دولت در شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت:بیش از 129 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی سال مالی 1401 به بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا تخصیص یافت، با تخصیص این اعتبار پروژه بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا در هفته دولت سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان عنوان کرد:در عملیات اجرایی این مرحله، اتمام نازک‌کاری طبقه همکف، اجرای تأسیسات الکترونیکی و مکانیکی طبقه همکف و محوطه‌سازی اجرایی خواهد شد و با اجرای این اقدامات این پروژه قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد:محوطه‌سازی اطراف این پروژه هم‌زمان با اجرای باقی‌مانده پروژه بازارچه و با مشارکت شهرداری آق‌قلا اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان هم در این بازدید گفت:این پروژه به‌عنوان بزرگ‌ترین بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شمال کشور به شمار می‌آید.

محمدجواد ساوری یادآور شد:تاکنون بیش از 120 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.این اداره‌کل با این اعتبار در سنوات گذشته اقدام به طراحی و اجرای اسکلت بتنی کل سازه، اجرای دیوارچینی‌های داخلی، کف‌سازی طبقه و سنگ ازاره دور سمت غرب طبقه همکف، اجرای پوشش سقف و لوله‌کشی مربوط به تأسیسات الکتریکی پروژه کرده است.

وی درباره کلیات طرح بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا گفت:ساختمان این بازارچه در عرصه‌ای به مساحت 3700 مترمربع و در زیربنایی حدود 2300 مترمربع در 2 طبقه طراحی شده است.این پروژه شامل بازارچه و 57 غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان، موزه و بخش اداری با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای 72 نفر است.


http://www.caspiankhabar.com/94364



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96