اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس پلیس فتا گلستان هشدار داد:

کلاهبرداری با پیامک‌های لینک‌دار از شماره‌های شخصی
رئیس پلیس فتا استان گلستان در خصوص عواقب پاسخ به پیامک‌های لینک‌دار که از شماره‌های شخصی ارسال می‌شود، هشدار داد و گفت: مشترکین در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک به هیچ وجه بر روی لینک مندرج در متن کلیک نکنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، سرهنگ سعید تجری ظهر امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص عواقب پاسخ به پیامک‌های لینک‌دار که از شماره‌های شخصی ارسال می‌شود، هشدار داد و اظهار کرد:مشترکین اپراتورهای تلفن همراه مراقب اینگونه پیامک‌های دارای لینک‌که از شماره‌های شخصی به تلفن همراه آنها ارسال می‌شود باشند.

وی با بیان اینکه پیامک‌های اصلی سامانه"ثنا"فاقد لینک است، ادامه داد:مشترکین در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و حاوی لینک پرداخت رقم به هیچ وجه بر روی لینک کلیک نکنند.

رئیس  پلیس فتا  استان گلستان با تأکید بر اینکه هموطنان باید به سرشماره دریافت پیامک توجه کنند، افزود:قطعاً نباید پیامک‌های از این نوع و اهمیت بالا با شماره شخصی برای افراد ارسال شده باشد.

وی با اشاره به اینکه برای مشاهده ابلاغ قضایی به هیچ وجه نیاز به واریز رقم نیست، خاطرنشان کرد:اخیراً پیامک‌هایی با عنوان ثبت‌نام سهام عدالت و حجاب نیز از سرشماره‌های نامعتبر برای شهروندان ارسال می‌شود که یقیناً آنها هم کلاهبرداری هستند.

تجری خطاب به شهروندان توضیح داد:مشترکین به خاطر بسپارند که نهادهای دولتی و معتبر از سرشماره‌های شخصی اقدام به ارسال پیام نمی‌کنند و سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی عمدتاً از شماره تلفن‌های پوششی موسوم به«number mask»مانند«adliran»،«police» و دیگر شماره‌های تحت عنوان مشخص و مورد تأیید برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند.

وی ایمن کردن جامعه در مقابله با جرم را از وظایف قانون‌گذار، رسانه و دستگاه‌های ذیربط برشمرد و عنوان کرد:در ارتقای آگاهی‌های عمومی و آموزش‌های حقوقی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رسانه‌ها و سایر دستگاه سهم دارند و همچنین مسئولیت اجتماعی آحاد جامعه مسأله مهمی است.

این مقام انتظامی توجه به آموزش‌های همگانی پلیس را از مهمترین راهکارهای جلوگیری از ضرر و زیان مالی شهروندان دانست و تصریح کرد:خانواده‌ها سعی کنند فضای ارتباطی گرم و صمیمانه‌ای را در خانه و میان اعضای خانواده ایجاد نمایند تا اعضای خانواده بدون ترس و نگرانی، تجربه‌های ناخوشایند خود را با همدیگر در میان گذاشته و برای حل آنها مشورت بگیرند.


http://www.caspiankhabar.com/94350



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96