اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ورود دادگستری گلستان به موضوع سودهای غیرقانونی بانک‌ها
رئیس کل دادگستری گلستان از رد دادخواست بانک‌ها در 64 پرونده برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از فارس، حیدر آسیابی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:یکی از اقدامات مهم دستگاه قضایی در سال‌های اخیر برخورد با مسائلی است که به چرخه تولید و فعالیت تولیدکنندگان آسیب می‌زند.

وی ادامه داد:در استان گلستان یکی از برنامه‌های مهم در  دادگستری  کل استان، دادستانی‌ها و روسای دادگاه‌های عمومی و انقلاب در شهرستان‌ها، سرکشی از واحدهای تولیدی، شهرک‌های صنعتی و بررسی درخواست‌های آنها در عرصه قضایی است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد:یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این مدت تولیدکنندگان استان مطرح کردند، مسائل مربوط به سودها و جریمه‌های  بانک ی است که بانک‌ها از تولیدکنندگان دریافت می‌کردند.

حیدریان گفت:سال گذشته ما این موضوع را با جدیت پیگیری کردیم و قضات دادگاه‌های استان سال گذشته در ۶۴ پرونده، دریافت سود و جریمه تسهیلات بانکی را مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند و رد کردند.

وی اضافه کرد:تمامی این آرا قطعی شده و با صدور این حکم، واحدهای تولیدی سود اضافی و جریمه مازاد نمی‌پردازند و اگر هم پرداختی صورت گرفته بانک‌ها موظف هستند آن مبالغ را به تولیدکنندگان بازگردانند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد:سال گذشته ۶۴۰ درخواست از طرف واحدهای تولیدی برای دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارسال و ثبت شده که ۵۲ درصد آنها تعیین تکلیف شد.

حیدریان گفت:سال گذشته توسط مسئولان قضایی استان تعداد ۴۴۰ مورد بازدید میدانی از کارخانه های استان برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان انجام شد.


http://www.caspiankhabar.com/94327



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96