اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل امور اقتصادی گلستان عنوان کرد؛

آخرین وضعیت طرح مولدسازی در گلستان/ کدام دستگاه‌ها بیشترین اموال مازاد را دارند؟
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان آخرین وضعیت طرح مولدسازی در استان را تشریح کرد و گفت: طرح مولدسازی برای استان کمتر توسعه‌یافته‌ای مانند گلستان مانند یک چک طلایی است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، روح‌الله صلبی صبح امروز یکشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جزئیات طرح مولدسازی اظهار کرد:دارایی‌های  دولت  به سه دسته مالی(سهام)، دارایی‌های نامشهود(مجوزها)و دارایی‌های فیزیکی(زمین و املاک)تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد:تفاوت آیین‌نامه مولدسازی با گذشته این بوده که فروش و مولدسازی در سنوات گذشته هم وجود داشت اما در اجرای آن اعم از فروش و مولدسازی و حتی شناسایی دارایی‌های دولت با چالش‌هایی مواجه بودیم و بعضاً مقاومت دستگاه‌های اجرایی مشکل‌ساز می‌شد.

مدیرکل امور  اقتصادی  و دارایی استان گلستان متذکر شد:مولدسازی در گذشته در بخش‌های دیگر نیز مانند صدور مجوز، ارزش‌گذاری، بازاریابی و نحوه عرضه و فروش و عدم بهره‌مندی از ابزارهای نوین و نبود مشوق‌ها مشکلاتی داشت و همین مسئله مانع اجرای دقیق آن می‌شد.

صلبی هدف اصلی از اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت را کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری اموال مازاد دولت دانست و تصریح کرد:هدف دیگر مولدسازی افزایش عرضه زمین(ملک و ساختمان)و تعدیل قیمت‌ها در این حوزه‌ها و کاهش دارایی‌های منجمد دولت به‌منظور پویایی اقتصاد است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال بهره‌وری بیشتر دارایی‌های ثابت دولت و افزایش نقدینگی شرکت‌ها و تامین غیرتورمی کسری بودجه هستیم، خاطرنشان کرد:این مهم در سالی که مزین به«مهار تورم و رشد تولید»است به تحقق شعار سال کمک می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان، مولدسازی را پیشران در اهرم سرمایه‌گذاری برشمرد و توضیح داد:مولدسازی یکی از فرصت‌های کم‌نظیری است که باید در گلستان به آن توجه ویژه شود.در استان ۱۱۰ مصوبه برای مولدسازی و فروش دارایی‌ها در ۱۹ دستگاه اجرایی و دانشگاه‌در دست پیگیری قرار گرفته که تاکنون ۷۵ مصوبه صادر شده و ۳۵ مورد هنوز مصوبه ندارد.

صلبی گفت:آیین‌نامه طرح مولدسازی مدت دو ساله را پیش‌بینی کرده اما به دنبال احکام دائمی این موضوع هستیم، در آیین نامه ای که در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ مورد تصویب اعضای هیئت قرار گرفت و در ۶ فروردین ۱۴۰۲ مورد تایید شورای عالی قوای اقتصادی رسید در پنج محور تغییراتی نسبت به آیین نامه قبلی داشت.

وی رقابت، شفاف‌سازی به عموم مردم، هوشمندسازی همه مراحل مولدسازی و همسوسازی و انطباق با احکام قانونی، حفظ ارزش اکولوژیک و مباحث شهرسازی، تسهیل فرایند ترغیب دستگاه‌ها و نظارت بر اجرا را از جمله تغییرات در آیین‌نامه جدید طرح مولدسازی اعلام کرد و گفت:همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تحت کنترل و مدیریت دولت مشمول طرح مولدسازی می‌شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان در پاسخ به این پرسش که کدام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در گلستان املاک مازاد بیشتری دارند، توضیح داد:دستگاه‌هایی مانند حوزه جهاد کشاورزی گلستان ۲۰ ملک، سازمان مدیریت و برنامه،ریزی ۲۰ ملک، استانداری ۱۰ ملک و دانشگاه علوم‌پزشکی استان ۲۴ ملک مازاد دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر به اجرای طرح مولدسازی خوش‌بین هستید، پاسخ داد:ما از طرح مولدسازی به عنوان چک طلایی یاد می‌کنیم و به استان کمتر توسعه‌یافته گلستان کمک زیادی می‌کند.

صلبی با اشاره به اینکه ما به دنبال استفاده از ظرفیت مولدسازی در فرصت‌های پیشران سرمایه‌گذاری هستیم، با اشاره به شیوه شناسایی املاک مازاد دستگاه‌ها یادآور شد:روش‌های شناسایی املاک مازد به گونه ای است که یک سال از زمان عدم استفاده آن گذشته باشد.


http://www.caspiankhabar.com/94323



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96