اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرمانده انتظامی گلستان جزییات اجرای طرح عفاف‌و‌حجاب را تشریح کرد
فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: فراجا بر اساس مطالبات مردمی و ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی پلیس موظف به کنترل هنجار‌های اجتماعی است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدسعید فاضل‌دادگر گفت:در مورد طرح عفاف‌و‌حجاب باید نکاتی را برای آگاهی بیشتر شهروندان به اطلاع آن‌ها برسانیم.

او گفت:برابر ابلاغیه جدید وزارت کشور و قوه قضائیه به فراجا بر اساس مطالبات مردمی و ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی پلیس موظف است به منظور کنترل ناهنجار‌های اجتماعی که نتیجه آن امنیت و آرامش روانی جامعه است، اقدام کند.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد:بر مبنای طرح جدید در صورت کشف حجاب در خودرو برای بار نخست پیامک از سرشماره پلیس به مالک خودرو و اعلام هشدار به منظور رعایت هنجار‌های اجتماعی ارسال می‌شود.

او افزود:مالک خودرو در صورت اعتراض می‌تواند با کلیک بر روی لینک ارسالی اعتراض خود را اعلام و پلیس بدون قید و شرط در مرحله نخست آن را می‌پذیرد.

سردار دادگر تأکید کرد:برای بار دوم در صورت کشف حجاب مجدد، از طریق پیامک به مالک خودرو اعلام می‌شود که خودروی شما به مدت ۱۵ روز به صورت سیستمی توقیف می‌شود، یعنی در طول مدت نمی‌تواند از خدمات اداری خودرو و نقل و انتقال آن استفاده کند.

رییس پلیس استان گلستان ادامه داد:در صورتی که در طول ۱۵ روز تخلفی مشابه مرتکب نشود خودرو به صورت سیستمی از توقیف خارج خواهد شد، اما چنانچه اصرار به انجام تخلف کشف حجاب ادامه داشته باشد برای بار سوم از طریق پیامک به مالک خودرو اطلاع داده می‌شود که خودروی شما توقیف شده و از تردد با این خودرو خودداری و منتظر تماس ماموران پلیس بمانید.

این مقام مسئول یادآور شد:در این مرحله مامورین در نخستین فرصت با مالک تماس و با مشورت فرد یا خودرو در محل پارکینگ خود مالک، خودرو را توقیف و به آن قفل چرخ هوشمند خواهند زد یا این به یک پارکینگ معرفی و پس توقیف، قبض آن را تحویل پلیس می‌دهند.البته انتخاب هر کدام از این نوع توقیف به انتخاب مالک بستگی دارد.
سردار دادگر افزود:بدیهی است بعد از یک هفته پس از طی مراحل قانونی خودرو ترخیص خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/94317



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96