اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کلاهبرداری از شهروندان با ترفند پرداخت فطریه
پلیس فتا گلستان گفت:افراد سودجو با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و قرار دادن شماره حساب سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سعید تجری گفت:افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

او افزود:هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.

سرهنگ تجری افزود:کاربران به ویژه در فضای مجازی چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند از طریق صفحه‌های رسمی و معتبر معرفی شده توسط مراجع ذیصلاح اقدام کرده یا نذورات خود را به صورت نقدی به مراکز معرفی شده پرداخت کنند.

این مقام انتظامی گفت:همچنین برای واریز نذورات و کمک‌های خود به صورت مجازی از اصالت موسسه مربوطه اطمینان حاصل کنند تا زمینه کلاهبرداری برای سودجویان سایبری مهیا نشود.

رئیس  پلیس فتا  استان ادامه داد:کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی(فیشینگ)و با سوءاستفاده از عناوین کذب وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

سرهنگ تجری از مردم خواست:در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.


http://www.caspiankhabar.com/94312



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96