اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تشکیل قرارگاه ویژه مقابله با تب برفکی در استان گلستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به تشکیل قرارگاه ویژه مقابله با تب برفکی در استان گفت: ورود هر نوع دام زنده به استان گلستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی در جلسه پیشگیری و مقابله با تب برفکی در استان گلستان، اظهار داشت:براساس اظهارات کارشناسان و اداره‌کل  دام پزشکی استان گلستان، این  بیماری  برای دام بسیار خطرناک است و در صورت ابتلای احشام، سرعت انتشار آن سریع و گسترده خواهد بود.

خاطرنشان کرد:خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه گزارشی از ابتلای احشام به تب برفکی گزارش نشده است و تمام تلاش ما بر این است که با آگاهی‌بخشی، آموزش، نظارت و کنترل این شرایط را کنترل کنیم.

وی اضافه کرد:براساس تصمیم اعضای جلسه ورود هرگونه دام زنده چه برای مصرف داخل استان و حتی برای عبور از استان تا اطلاع‌ثانوی ممنوع اعلام می‌شود و دستگاه‌های مرتبط به‌ویژه پلیس مکلف به نظارت و جلوگیری از ورود دام زنده به استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد:اداره‌کل دامپزشکی استان گلستان به‌سرعت قرارگاه عملیاتی مقابله با تب برفکی را در استان تشکیل دهد و برگزاری جلسات منظم و گزارشات منظم آن در دستور کار قرار گیرد.

دهنوی افزود:محل فروش دام زنده در گنبدکاووس، آق‌قلا و سایر میادین دام رسمی به‌صورت ویژه و با تشدید نظارت‌ها کنترل و ضدعفونی شود و با تدابیر لازم محل‌های فروش موقت دام زنده و پاتوق‌های فروش دام جمع‌آوری شود.

وی تأکید کرد:مراکز فروش دام هر روز توسط دامپزشکی کنترل، پایش و ضدعفونی شود و نظارت بر کشتارگاه‌های زنده نیز تشدید شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد:از تریبون ائمه جمعه، رسانه‌ها و از ظرفیت دهیاری‌ها برای اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاهی‌بخشی به دامداران استفاده شود و هر زمانی که نیاز بود جلسه فوق‌العاده و اضطراری برگزار شود.

دهنوی متذکر شد:دامداری و دامپروری یکی از مشاغل اصلی مردم استان گلستان به‌ویژه روستانشینان است و نباید اجازه دهیم شرایط به‌سمتی پیش برود که این قشر پرتلاش دچار زحمت و خسارت شوند.

به گزارش تسنیم، در استان گلستان بیش از 2 میلیون دام اعم از گوسفند، بز، گاو، گاومیش و شتر وجود دارد.


http://www.caspiankhabar.com/94174



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

دام بیماری


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96