اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون استاندار «منگستائو» قزاقستان:

کشاورزی، شیلات و منابع طبیعی زمینه‌های علاقه‌مندی قزاقستان با گلستان است
معاون استاندار «منگستائو» در جمهوری قزاقستان گفت: این استان امکان همکاری مشترک با استان گلستان را دارد که کشاورزی، دامپروری، شیلات و منابع طبیعی از جمله آنان است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،«قانات قولژانوف»معاون استاندار منگستائو جمهوری  قزاقستان  روز شنبه در نشست مشترک هیات تجاری- اقتصادی  این استان با علی‌محمد زنگانه استاندار و برخی مدیران ارشد  گلستان  اظهار کرد:روابط بین دو استان به‌خصوص در حوزه بخش خصوصی، زمینه گسترش همکاری را فراهم می‌کند.

وی افزود:شیلات، دامپروری، کشاورزی و منابع طبیعی زمینه‌های است که به دنبال انجام فعالیت مشارکت و ارتقای روابط با گلستان هستیم.

معاون استاندار منگستائو گفت:بخش خصوصی جمهوری قزاقستان هم از راه‌های برقراری ارتباط تجاری با ایران از جمله استان گلستان در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

قولژانوف خاطرنشان کرد:۹۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی در گلستان بدون نیاز به کشورهای خارجی بوده که این نشان از قدرت بخش خصوصی در استان دارد.

وی تصریح کرد:در بازدیدها شاهد زحمات شما بودیم و فعالیت‌های یگان حفاظت را هم رصد کردیم که البته مشابه همین اقدامات در قزاقستان انجام می‌شود.

معاون استاندار منگستائو جمهوری قزاقستان گفت:در استان منگستائو نفت و گاز صنعت اول است و بیشتر فعالیت در این حوزه است و پس از آن صنعت لجستیک است، البته سیاست اقتصادی جدید فعالیت در صنایع دامپروری و کشاورزی است و براساس بازدیدها امیدواریم تفاهمات خوبی با گلستان صورت گیرد.

قولژانوف تاکید کرد:علاقه‌مند به توسعه تعاملات بین دو استان هستیم و با توجه به عمق روابط در گذشته امیدواریم با حمایت دولت از بخش خصوصی این روابط در آینده گسترش یابد.

وی ادامه داد:از سال‌ها پیش قزاق‌ها در گلستان ساکن شده‌اند و زندگی می‌کنند و این نشان از روابط دوستانه فیمابین دارد.


http://www.caspiankhabar.com/94168



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96