اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون اقتصادی استاندار منگستائو قزاقستان:

خواستار افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری بین دو استان منگستائو و گلستان هستیم
معاون اقتصادی استاندار منگستائو قزاقستان، گفت: هدف ما از سفر یه استان گلستان، افزایش تعاملات و تبادلات اقتصادی و تجاری بین دو استان منگستائو و گلستان است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، هدف‏افزایش تعاملات و تبادلات  اقتصادی  و تجاری با گلستان عصر روز چهارشنبه سوم اسفند ماه به گرگان سفر کرد.

قانات قولژانوف عصر شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران سیاسی و اقتصادی گلستان اظهار کرد:هیئت قزاقستان در این سفر به دنبال این است که تعاملات خود را در زمینه های جهاد کشاورزی، شیلات و منابع طبیعی با استان گلستان افزایش داده و از تجربه موفق مردم استان گلستان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما افزایش تعاملات و تبادلات اقتصادی و تجاری بین دو استان منگستائو و گلستان است گفت:ما در صنعت نفت و گاز پیشرفت داشته‌ایم، ولی در بخش دامداری و کشاورزی نیازمند توسعه هستیم از این رو به گلستان آمده‌ایم تا از توانایی‌های این استان استفاده کنیم.

معاون اقتصادی استاندار منگستائو قزاقستان افزود:ما تمایل داریم تجار ما در بخش مصالح ساختمانی، مواد غذایی و میوه با تجار استان گلستان فعالیت کنند.

قولژانوف به وجود خط پروازی بین دو استان گلستان و استان منگستائو قزاقستان اشاره و تصریح کرد:توریسم و گردشگری با توجه به زیرساخت‌های موجود همچون خط پروازی می‌تواند بین دو کشور به راحتی انجام شود.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی گلستان نیز در نشست با معاون اقتصادی استاندار منگستائو قزاقستان گفت:محور اصلی مذاکرات ما بازدید هیئت قزاقستانی از ظرفیت های حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنعت و مهمتر از آن استفاده از ظرفیت‌های لجستیکی و حمل و نقلی است.

وی با بیان اینکه یکی از توجهات اصلی دولت سیزدهم توجه به ظرفیت کشورهای همسایه است و از روز اول جز سیاست‌های اصلی دولت بود، افزود: اتفاقات خوبی پس از سفر به ترکمنستان افتاد، مرز اینچه برون باز شد و امروز تردد خوبی را از مرز اینچه‌برون شاهد هستیم.

معاون همانگی امور اقتصادی استاندار گلستان تاکید کرد:توسعه روابط ما با قزاق ها برای استفاده از کریدور ریلی و کریدور زمینی می‌تواند نویدبخش توسعه تجارت استان برای رسیدن به ۵۰۰ میلیون دلاری که در سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی کرده‌ایم، باشد.


http://www.caspiankhabar.com/94155



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96