اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مرکز ترک اعتیاد بانوان گنبدکاووس آماه بهره‌برداری است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس از تکمیل ساخت مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان موسوم به ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز ظرفیت نگهداری از ۶۰ نفر را دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، رضا اصالتی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر  گنبد کاووس افزود:مجوز لازم از سوی بهزیستی به متقاضی واجد شرایط برای انجام امورات مرتبط با مرکز ترک  اعتیاد  بانوان این شهرستان صادر شده و طی روزهای آینده فعالیت این مرکز آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد:مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد مردان گنبدکاووس ویژه شرق گلستان هم در قالب سه سوله، مراحل نهایی آن درحال انجام است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

مطابق ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر چنانچه فرد معتاد با وجود زمینه مناسب برای درمان و امکانات لازم برای ترک اعتیاد اقدام نکند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

اصالتی، مبارزه با موادمخدر، دستگیری معتادان و انجام اقدامات پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی مرتبط با آن را دغدغه مردم دانست و ادامه داد:مسوولان ادارات و نهادهای مرتبط بایستی برای رفع دغدغه مردم اهتمام جدی داشته باشند.

مرکز ترک اعتیاد بانوان گنبدکاووس آماه بهره‌برداری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با گلایه‌از غیبت برخی اعضای این شورا در جلسه، گفت:عدم حضور یا حضور با تاخیر در جلسات، نشان دهنده اهمیت نداشتن موضوع مهم موادمخدر، اعتیاد و آسیب‌های آن برای این دسته از مدیران است.

وی افزود:مدیر در جمهوری اسلامی و بالاخص در دولت جوان و انقلابی سیزدهم باید ضمن رعایت نظم اداری و حضور به موقع در جلسات، نسبت به انجام وظایف قانونی و محوله اهتمام داشته باشد.

اصالتی همچنین با قدردانی از انتظامی به‌دلیل کشف ۹۲۸ کیلوگرم انواع موادمخدر درسال جاری، گفت:کشف این مقدار مواد که ۱۰۰ درصد بیشتر از سال قبل است نشان می‌دهد که میزان توزیع مواد افیونی هم در جامعه افزایش یافته است.

اصالتی ادامه داد:افزایش طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و ناامن کردن فضا برای فعالیت توزیع کنندگان موادمخدر و معتادان متجاهر از سوی انتظامی گنبدکاووس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم بویژه سرقت‌های خُرد و همچنین افزایش احساس امنیت شهروندان ضروری است.

جانشین رییس پلیس مبارزه با موادمخدر انتظامی گنبدکاووس هم در این جلسه گفت:با تلاش ماموران انتظامی از ابتدای امسال تا ۲۵ بهمن ماه در مجموع ۹۲۸ کیلو و ۳۵ گرم انواع موادمخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد که ۱۰۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

ستوانیکم محمدرضا ابراهیم‌پور افزود:در این مدت انتظامی گنبدکاووس ۱۱۹ طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با فروشندگان موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر اجرا کرد که حاصل آن دستگیری ۹۹۲ معتاد و ۷۰۷ قاچاقچی و خرده فروش موادمخدر بوده است.

همچنین در این جلسه برخی اعضا نیز گزارشی از فعالیت‌های مرتبط با حوزه موادمخدر و اقدامات پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی ارائه کردند که پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۲۱ نفر از بهبود یافتگان موادمخدر هر یک به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان توسط بهزیستی گنبدکاووس، تشکیل هفت کانون یاریگران زندگی در هفت روستای بخش مرزی داشلی برون این شهرستان، آمادگی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جهت آموزش مهارت‌های فنی به بهبود یافتگان و اعزام مربی به مراکز دانشگاهی جهت مهارت آموزی به دانشجویان و آماده کردن مرکز ترک اعتیاد بانوان توسط شهرداری بخشی از این گزارش‌ها بود.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.


http://www.caspiankhabar.com/94143



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96