اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرماندار بندرترکمن:

لایروبی خلیج گرگان به پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصد رسید
فرماندار شهرستان ترکمن گفت: عملیات لایروبی خلیج گرگان و کانال‌های منتهی به این پهنه آبی برای برقراری ارتباط با دریای خزر به خلیج گرگان به پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصد رسید.

به  کاسپین خبر  به نقل از مهر، عبدالغفور غراوی اظهار کرد: براساس بازدید میدانی انجام شده و گزارش پیمانکار و مجریان پروژه، پیشرفت عملیات  لایروبی  کانال آشور به ۶۱ درصد رسیده است.

فرماندار  بندرترکمن  افزود:مصوبه هیئت دولت در قالب احیای  خلیج گرگان  و پروژه علاج‌بخشی این پهنه آبی برای اجرا به سازمان بنادر و دریانوردی ابلاغ شد و بلافاصله قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان متولی اجرا، مسئولیت انجام این طرح را بر عهده گرفت.

وی گفت:در این قرارداد قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار با اعتبار دو هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال، یک میلیون و ۱۶۰ هزار مترمکعب از پهنه خلیج گرگان به طول ۸.۸ کیلومتر از سمت دریای خزر و کانال آشوراده به سمت بندرترکمن و جزیره آشوراده را لایروبی خواهد کرد.

غراوی افزود:در اوایل امسال عمق پایه اسکله بندرترکمن بسیار کم بود که با لایروبی انجام شده، امکان پهلوگیری قایق تفریحی تا عمق دو متر فراهم‌شده است.

گفتنی است، خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر است که سال‌ها است گرفتار چالش‌هایی از جمله کمبود آب برای حیات آبزیان، شکار بی‌رویه، لایروبی نکردن کانال‌های آبرسان، افزایش تعداد آب‌بندان و مزارع پرورش ماهی در بالادست شده است.


http://www.caspiankhabar.com/94121



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96