اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



روند آزادی زندانیان مشمول عفو در گلستان آغاز شد
رییس کل دادگستری گلستان گفت: بعد از اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب تاکنون ۲۳۴ زندانی آزاد شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، حیدر آسیابی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد:در راستای عفو گسترده مقام معظم رهبری، ۴۳۵ محکوم اغتشاشات اخیر و ۸۰ متهم این آشوب‌ها مشمول آزادی شدند که تاکنون ۲۳۴ نفر آزاد شده و این روند ادامه دارد.

وی بیان کرد:در راستای این عفو و بخشش سراسری، حکم  زندان  ۱۹۱ نفر نیز کاهش یافت.

رییس کل  دادگستری  گلستان ادامه داد:اقدام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در عفو گسترده محکومان حوادث اخیر، تبدیل به فرصتی برای همدلی و همصدایی در کشور شد.

آسیابی گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۷ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده وارد محاکم قضایی گلستان شد و ۲۹۳ هزار و ۶۶۶ فقره نیز مختومه شد.

وی ادامه داد:میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها، دادگاه‌های بخش و دادگاه‌های کیفری گلستان به ترتیب ۴۵، ۶۵ و ۷۷ روز است.

به گفته آسیابی همچنین میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌های عمومی و خانواده، تجدیدنظر و انقلاب گلستان ۸۳، ۸۸ و ۱۲۴ روز ثبت شده که در هر بخش از میانگین کشوری زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این استان پایین‌تر است.

رییس کل دادگستری گلستان گفت:از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۶۲۰ مورد درخواست به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری در اداره کل و شهرستان‌ها واصل شد که ۲۹۰ مورد منتهی به حل مشکل شده و مابقی از نظر قانونی توسط بخش‌های مختلف تکمین نشده است.

وی گفت:همچنین ضمن حمایت از واحدهای تولیدی، در خصوص برگشت مطالبات بانکی این واحدها، با تشکیل کمیته وصول مطالبات بانکی زیرمجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی از ۲ ماه گذشته تاکنون ۱۲۴ میلیارد ریال وصول مطالبات شده و قرار است تا پایان سال جاری هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال وصول شود.

آسیابی اظهار کرد:اکنون ۳۱۵ زندانی در استان با استفاده از پابند الکترونیکی آزاد بوده و ۷۰ درصد دادرسی‌ها در استان به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی افزود:در بخش رضایت محکومین به قصاص از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۲۰ مورد محکوم مورد عفو قرار گرفتند که مجموع ۱۲ ماه سال گذشته ۲۱ نفر بود.

رییس کل دادگستری گلستان گفت:شورای حفظ حقوق بین‌المال امسال ۶۰ هکتار اراضی جنگلی، ۴۳۱ هتکار اراضی مرتعی و ۲ هکتار سواحل را خلع ید و آزاد کرد.​


http://www.caspiankhabar.com/94117



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96