اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بیمارستان صیاد شیرازی گرگان از پذیرش بیماران کرونا خارج شد
بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان که از ابتدای اسفندماه به‌عنوان سانتر اصلی پذیرش بیماران کرونایی در مرکز استان گلستان مشخص شده بود، دیگر پذیرش بیمار کرونایی ندارد و پذیرش در گرگان تنها در بیمارستان ۵ آذر انجام می‌شود.

بعد از شیوع  کرونا  در استان گلستان، بیمارستان شهید صیاد شیرازی  گرگان  به‌طور کامل برای درمان بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا قرنطینه شد و دیگر بخش‌های آن به‌طور موقت به مراکز  درمانی  دیگر انتقال یافت.

با توجه به اینکه طی سه هفته اخیر مراجعه بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا در سطح استان کاهش‌قابل توجهی داشته، مسئولین علوم پزشکی تصمیم گرفتند بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان را از حالت قرنطینه کرونا خارج کنند.

معاون درمان  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان در گفت‌وگو با  کاسپین خبر  اظهار کرد:از سه هفته قبل مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان نسبت به پیک بیماری که هفته سوم اسفندماه بوده، ۸۰ درصد کاهش داشته و این میزان طی این سه هفته همچنان ثابت مانده است.

سراج‌الدین عارف‌نیا گفت:در حال حاضر بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان تقریباً از بیماران کووید۱۹ خالی شده و کم‌کم بخش‌های آن به حالت عادی بازمی‌گردد.بخش‌های دیگر بیمارستان ازجمله بخش زنان که به بیمارستان تأمین اجتماعی منتقل شده بود تا هفته آینده به این بیمارستان بازمی‌گردد.

وی گفت:از این پس در مرکز استان پذیرش بیماران مشکوک به کرونا تنها در بیمارستان ۵ آذر انجام می‌شود.بیماران مشکوک به کرونایی هم که به  بیمارستان صیاد شیرازی  مراجعه کنند بعد از رسیدگی در اورژانس بیمارستان، در صورت نیاز به پذیرش به بیمارستان ۵ آذر منتقل می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد:با توجه به اینکه ساختمان‌های بیمارستان ۵ آذر از هم مجزا هستند، یکی دو بخش در این بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

عارف‌نیا خاطرنشان کرد:در شرق استان نیز بخشی ویژه در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبد کاووس برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت:در بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها که تعداد محدود بیمار کرونایی دارند، بخش جدا برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته‌شده و سایر بخش‌ها به خدمات دیگر می‌پردازند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه در حال حاضر بیماری کرونا در استان کنترل‌شده، اما این موضوع به معنای تمام شدن بیماری نیست، تأکید کرد:هم استانی‌ها همچنان به توصیه‌های  بهداشت ی از قبیل پرهیز از تردد غیر ضرور در محل‌های شلوغ، استفاده از ماسک در مراکز تجمعی، رعایت فاصله اجتماعی یک و نیم تا دو متر، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و...عمل کنند./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/9411



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96