اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شکارچیان غیرمجاز در خلیج گرگان دستگیر شدند
رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: با برگزاری عملیات مشترک نیروی انتظامی و محیط‌بانان این شهرستان، ۲ شکارچی غیرمجاز در پهنه آبی خلیج گرگان دستگیر شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، علی بیانی روز یکشنبه افزود:از این شکارچیان علاوه بر کشف سلاح شکاری و ده ها قطعه فشنگ، چند قطعه مرغابی کشف شد.

به گفته وی شکارچیان متخلف بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ۶ میلیون ریال جریمه بابت ضرر و زیان ناشی از شکار این پرندگان محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد:بر اساس قانون، شکارچیان غیرمجاز حسب مورد به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست  بندرترکمن  گفت: خلیج گرگان  به دلیل حضور گونه‌های متعدد پرندگان مهاجر به آرامش بیشتر احتیاج دارد که همکاری نهادهایی چون مرزبانی و نیروی انتظامی در تامین این آرامش و مقابله با شکارچیان غیرمجاز دستاوردهای زیست محیطی همچون افزایش زاد و ولد گونه‌های ساکن این پهنه آبی به همراه خواهد داشت.

بیانی ادامه داد:زیستگاه‌های آبی بندرترکمن در کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر بفرد طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

استان گلستان از جمله تنفس گاه‌های متنوع برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده و با اقلیم متنوع بصورت یکجا کوه، دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان را در خود جای داده است.

زیستگاه های آبی بندرترکمن در شمال غرب استان گلستان واقع است.


http://www.caspiankhabar.com/93908



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96