اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان خبر داد:

معتادان بهبودیافته زیر چتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان از حمایت مهارتی اداره‌کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان از آسیب‌دیدگان اجتماعی تا معتادان بهبودیافته خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، حمزه کرایلو اظهار کرد:۶۰۸ مربی در آموزشگاه‌های آزاد و دولتی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان همکاری می‌کنند و ۵۴۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان وجود دارد که تعدادی فعال و بخشی نیز غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ما برای ۱۹ گروه هدف اجرایی می‌شود، افزود:این گروه از آسیب‌دیدگان اجتماعی تا معتادان بهبودیافته را شامل می‌شود که تاکنون برای دو هزار و ۳۵ نفر از گروه‌های هدف دوره برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با اشاره به اینکه ۵۱۲ حرفه در آموزشگاه آزاد و دولتی فعال است، تصریح کرد:در مجموع طی هفت‌ماهه امسال برای دو میلیون و ۳۰۷ هزار نفر ساعت آموزش برگزار شده است.

کرایلو به طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی اشاره کرد و گفت:این وظیفه مندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ما ابلاغ شده و آخرین اصلاحیه مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده که آشنایی با محیط کسب‌وکار، کسب تجربه، تولید و خودباوری در محیط کار، حفظ مشاغل سنتی و بومی، کاهش هزینه‌های تولید، ایجاد خودباوری در محیط مهارت‌آموزی، کمک به بنگاه‌های فعال برای شناسایی نیروهای ماهر از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در واحدهای صنعتی و صنفی، یگان‌های نظامی و انتظامی و در ندامتگاه‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: می‌توانیم با طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی مشکل بیمه در طرح کارورزی را حل کنیم، این طرح نیاز به بیمه ندارد و از این طریق می‌توانیم به استان کمک کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان خاطرنشان کرد:در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق اصناف، تأمین اجتماعی، بهزیستی، اداره کل امور زندان‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت و یگان‌های نظامی و انتظامی به ما کمک می‌کنند و در این راستا تفاهم‌نامه‌های متعددی در قالب‌های دوجانبه و سه‌جانبه امضا شده است.

کرایلو با بیان اینکه طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، آزمون دارد و در پایان طرح به شرکت‌کنندگان گواهینامه اعطاء می‌شود، تصریح کرد:۷۳۴ واحد پذیرنده در استان گلستان وجود دارد و در هفت ماهه امسال دو هزار و ۱۸۷ نفر دوره شکل گرفته و بالغ‌بر ۴۴۰ هزار نفر ساعت تحت آموزش قرار گرفتند.


http://www.caspiankhabar.com/93882



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96