اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل آموزش و پرورش گلستان عنوان کرد:

گرگان میزبان دانش آموزان سمپاد حافظ و قاری قرآن کریم سراسر کشور
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از آغاز بیست‌وهفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) به میزبانی استان گلستان خبر داد و افزود: در دو بخش دختران و پسران کنگره ۶۰۰ نفر سرپرست، مربی، داور و دانش‌آموز حافظ و قاری قرآن کریم گردهم می آیند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، سیدرضا نظری، با بیان اینکه بیست‌وهفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان(سمپاد)از صبح امروز(چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱)در دانشگاه فرهنگیان استان گلستان آغاز شد، اظهار کرد:در این کنگره بزرگ، حافظان و قاریان دانش‌آموز در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم با هم به رقابت می پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان رشته حفظ در دو بخش حفظ عمومی و ویژه و شرکت‌کنندگان رشته قرائت به صورت تحقیق در این کنگره حضور دارند، ادامه داد:رشته مفاهیم با رویکرد پژوهشی و هنری در دو محور خودباوری و تمدن‌سازی با اینفوگرافی، پادکست و ساخت کلیپ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیین اختتامیه کنگره پسران روز جمعه و همزمان با ۱۳ آبان(روز دانش‌آموز)در سالن فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:در آیین اختتامیه با نظر هیئت داوران، نفرات برگزیده معرفی و تجلیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه کنگره دختران از سه‌شنبه تا جمعه هفته آینده(۱۷ تا ۲۰ آبان ۱۴۰۱)در شهر گرگان برگزار می‌شود، تصریح کرد:در دو کنگره دختران و پسران با احتساب عوامل برگزاری، سرپرستان، مربیان، داوران و دانش‌آموزان، میزبان ۶۰۰ نفر هستیم.

وی ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان کل کشور را مهمترین هدف برگزاری این کنگره عنوان کرد و گفت:گلستان از دیرباز خاستگاه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بوده و در سطح کشور زبانزد است و به همین دلیل میزبانی این اجتماع عظیم قرآنی به اداره کل آموزش و پرورش گلستان واگذار شد.

نظری با اشاره به اینکه مجوز میزبانی این مسابقات از سه هفته گذشته به اداره کل آموزش و پرورش گلستان ابلاغ شده است، افزود:دست اندرکاران اداره کل آموزش و پرورش استان با احساس مسئولیت کامل کار را شروع کردند و امروز شاهد آغاز رسمی این کنگره با سطحی بسیار بالا هستیم.


http://www.caspiankhabar.com/93866



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96