اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان:

۹۵ درصد جاده های گلستان پوشش اینترنت دارد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: بالغ بر ۹۵ درصد جاده های گلستان دارای پوشش است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محمد احمدی اظهارکرد:در سال‌های اخیر و در راستای توسعه  ارتباطات  روستایی و کاهش شکاف دیجیتالی بیش از ۹۷ درصد روستاهای استان دارای ارتباط شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان ادامه داد:این در حالی است که طبق برنامه ششم توسعه باید تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به  اینترنت  پرسرعت دسترسی داشته باشند و از این حیث از برنامه جلوتر هستیم و امید داریم در ماه‌های آتی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل کنیم.

وی در ادامه از تخصیص اعتبار لازم برای اتصال فیبرنوری به همه مشترکان خانگی و تجاری ساکن مرکز استان خبر داد و گفت:از دیگر طرح‌های توسعه ارتباطات روستایی می‌توان به اتصال پهن باند فیبر به خانه یا همان اتصالات پهن باند FTTH اشاره کرد که با مزایایی که نسبت به فناوری‌های کنونی دارد و می‌تواند اتصال پرسرعت‌تری را نسبت به تکنولوژی قبلی ایجاد کند.

احمدی گفت: در حال حاضر در آغاز مسیر توسعه فیبر نوری در استان هستیم و امید می‌رود تا پایان سال آینده شاهد رشد چند برابری مشترکان فیبرنوری در استان باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در ادامه در خصوص وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در جاده‌های استان هم اظهارکرد:تعریف پوشش جاده‌ای اصلی براساس استاندارد وزارت راه و شهرسازی و بررسی وضعیت پوشش هم با دو فرمانداری کهدر جوار دو شهر قرار دارند، است و تاکنون بالغ بر ۹۵ درصد جاده‌های استان دارای پوشش هستند.


http://www.caspiankhabar.com/93834



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96