اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مؤسس هنرستان‌های هوانوردی بلندپرواز ایران خبر داد؛

فارغ‌التحصیلی ۴۵ دانش آموز دختر و پسر هنرستان هوانوردی گرگان
مؤسس هنرستان های هوانوردی بلندپرواز ایران گفت: پس از پایان اولین دوره تحصیلی، ۴۵ دانش آموز دختر و پسر از هنرستان هوانوردی بلندپرواز گرگان فارغ‌التحصیل شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، خلبان محسن فدوی اسلامی، با بیان اینکه هنرستان هوانوردی بلندپرواز گرگان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ با مجوز رسمی سازمان هواپیمایی و وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، افزود:در همان بدو آغاز به کار فعالیت، ۳۵ دانش آموز(۱۵ پسر و ۲۰ دختر)در این هنرستان برای سال تحصیلی«۹۸-۱۳۹۷»ثبت نام کردند.

مؤسس هنرستان‌های هوانوردی بلندپرواز با اشاره به اینکه پس از پایان اولین دوره تحصیلی ۲۵ نفر در خرداد ماه ۱۴۰۰ و در پایان دومین دوره تحصیلی ۲۰ نفر در خرداد ماه ۱۴۰۱ از این هنرستان فارغ التحصیل شده و مدرک خود را اخذ کردند، ادامه داد:فارغ التحصیلان دختر و پسر هنرستان در سه رشته خلبانی، مهندسی تعمیر و نگهداری و میهمانداری هواپیما وارد دانشگاه‌ها شدند.
 

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان فارغ التحصیل از این هنرستان بدون کنکور وارد دانشگاه های سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می شوند، خاطرنشان کرد:شرط معدل و سهمیه از شروط ورود دانش آموزان به دانشگاه های مرتبط مطرح شده است.

فدوی اسلام، آینده فارغ التحصیلان این هنرستان را روشن برشمرد و اظهار کرد:دانشگاه های محدودی این رشته‌ها را در لیست رشته های فعال خود دارند و تمامی فارغ التحصیلان ایران در یک دوره تحصیلی به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسد و این برای ورود به بازار کار بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه در اقصی نقاط کشور حدود ۹ هنرستان هوانوردی با مجوز رسمی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد:از این تعداد ۶ هنرستان دخترانه و پسرانه در شهرهای گرگان، مشهد، شیراز، تهران و کرج در مجموعه بلندپرواز هستند.
 

فارغ‌التحصیلان پایه نهم با معدل بالای ۱۶ ثبت نام می‌شوند

مؤسس هنرستان های هوانوردی بلندپرواز ایران در ادامه به نحوه ثبت نام دانش آموزان در این هنرستان اشاره کرد و توضیح داد:دانش آموزان علاقمندی که پایه نهم را با معدل بالای ۱۶ فارغ التحصیل شوند و از سلامت جسمانی و روانی برخوردار باشند، پس از قبولی در مصاحبه ورودی می توانند برای تحصیل در مقطع دهم این هنرستان ها ثبت نام کنند.

وی با تأکید بر اینکه«قد»علاقمندان به رشته خلبانی نباید از ۱۶۰ سانتی متر کمتر باشد، اضافه کرد:دانش آموزان از کلاس‌های آموزشی دروس عمومی و برخی کارگاه ها در خود هنرستان بهره‌مند می‌شوند و برای آموزش تخصصی از کارگاه اختصاصی هنرستان در  فرودگاه  شهدای گرگان استفاده می کنند.
 

فدوی اسلام با بیان اینکه دانش آموزان در کارگاه فرودگاه به روی بدنه و موتور هواپیماهای جت چهار، ۶، هشت، ۱۴ و ۱۶ سیلندر کار کرده و آموزش های لازم را تحت نظر اساتید مجرب می‌بینند، گفت:پرواز دانش آموزان پایه دوازدهم با شبیه ساز(سیمولاتور)از مهمترین بخش‌های دوره‌های آموزشی این هنرستان است که این شبیه‌ساز توسط دانش آموزان بلندپرواز از نمونه آمریکایی الگوبرداری و ساخته شده است.

دختران و پسران علاقمندان به ثبت نام در هنرستان بلندپرواز گرگان می توانند با شماره تلفن های ۳۲۲۳۷۰۵۰-۳۲۳۲۶۱۳۳-۰۱۷ و همراه ۰۹۱۲۰۰۳۶۸۱۴ تماس حاصل نمایند.


http://www.caspiankhabar.com/93801



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96