اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در گرگان:

تقویت میانجیگری در دادگستری و دادسراهای کشور ضروری است
معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشورگفت: برای کاهش ورودی پرونده به محاکم ، نهادهای داوری و میانجیگری تقویت شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی امروز یکشنبه ۲۴ مهر در جلسه روسا و دادستان‌های گلستان در گرگان از آنان خواست:برای کاهش ورودی پرونده به محاکم، نهاد‌های داوری و میانجیگری را تقویت کنند.

او با اشاره به نوپا بودن نهاد‌های میانجیگری و داوری در کشور گفت:باید در جرایم قابل گذشت مردم در قالب میانجیگران و داوران به کمک دستگاه قضا بیایند تا با کاهش ورودی وقت بیشتری برای قضات در رسیدگی کیفی به پرونده‌های مهم فراهم شود.

او با اشاره پیشتاز بودن گلستان در صلح و سازش در کشور گفت:فقط اگر ۲۰ درصد پرونده‌های دادسرا‌ها و ۱۰ درصد پرونده‌ها در دادگاه‌های حقوقی در گلستان برای داوری و میانجیگری حل اختلاف ارجاع شود، یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه هم خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی افزود:اگر می‌خواهیم دستگاه قضایی استانداردی داشته باشیم باید ورودی پرونده‌ها را کنترل کنیم وگرنه عدالت در رسیدگی به پرونده‌ها کمرنگ می‌شود و این مهم با تقویت واحد‌های میانجیگری و داوری امکانپذیر است.


http://www.caspiankhabar.com/93782



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96