اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل دامپزشکی گلستان خبرداد؛

تخلف ۲۳۰ واحد عرضه کننده محصولات دامی در گلستان
مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۹ هزار بازدید از مراکز عرضه کننده محصولات دامی و لبنی در گلستان انجام شده و ۲۳۰ فقره پرونده در این راستا برای خاطیان تشکیل شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، علی کاووسی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد:یکی از رسالت‌های  دامپزشکی  نظارت بر محصولات دامی است که شامل گوشت قرمز و سفید و مراکز لبنی و غیره است و تمامی ناظران در شهرستان‌ها این عمل را انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود:در ابتدای سال تاکنون ۴۹ هزار بازدید از این مراکز انجام و ۲۳۰ فقره پرونده در این راستا برای خاطیان تشکیل شده است.

وی بیان کرد:در گلستان ۱۴ کشتارگاه طیور و ۹ کشتارگاه دام داریم و حداقل دو کشتارگاه در شرق استان و یک کشتارگاه در غرب نیاز است.

کاووسی با بیان اینکه هفت کشتارگاه ما دارای کد آی آر بوده و قابلیت صادرات دارد، گفت:گلستان در تولید گوشت سفید جزو استان‌های پیشرو کشور بوده و بالغ بر ۸۰ درصد تولید استان به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان اضافه کرد:ظرفیت کشتار این مراکز از دو هزار تا ۶ هزار قطعه در ساعت متفاوت بوده و در مجموع حدود ۵۰۰ هزار قطعه در شبانه روز ظرفیت داریم.

وی بیان کرد:طی این مدت ۱۰۹ میلیون قطعه کشتار طیور داشتیم که ۲۶۲ میلیون تن گوشت استحصال شده است.

کاووسی در خصوص مرکز بیماری‌های اسب هم گفت:با توجه به وجود ۱۷ هزار رأس اسب در استان این مرکز مورد نیاز بوده و می‌تواند ما را ارسال آزمایشات دوپینک به کشورهای دیگر بی نیاز کند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان ادامه داد:برای خرید تجهیزات فاز دوم این مرکز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


http://www.caspiankhabar.com/93754



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

دامپزشکی


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96