اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ساخت دستگاه ضدعفونی به همت اعضای کانون دانشجویی هلال‌احمر
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس در یک خلاقیت گروهی، موفق به ساخت دستگاه توربولاین ویژه گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری شدند.

 به گزارش خبرنگار  کاسپین خبر  از گرگان، هروی مدیر عامل جمعیت  هلال احمر  استان گلستان گفت:به دنبال شیوع  کرونا ، کانون‌های دانشجویی گلستان، اقدام به فعالیت‌های داوطلبانه همچون همکاری در گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان ها، کمک در دوخت ماسک و گان و توزیع ماسک در مناطق کم برخوردار کردند.

او گفت:در ادامه این اقدامات، اعضای کانون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  گنبد کاووس دستگاهی به نام توربولاین برای گندزدایی و ضدعفونی محلات و معابرشهری تولید کردند.

هروی گفت:از ویژگی‌های این دستگاه اتصال به خودرو‌های سنگین است و همچنین با توجه به کوچک بودن آن، به راحتی در مجتمع‌های مسکونی، پارکینگ‌ها و محل‌هایی که عبور خودرو و تراکتور با دشواری همراه است قابل استفاده است.

این دستگاه با ظرفیت ۸۰۰ لیتر قابلیت گندزدایی برای ۳ تا ۴ ساعت را دارد و تمامی قطعات آن تولید ملی است که با حمایت دانشگاه آزاد گنبدکاووس و خلاقیت اعضای کانون دانشجویی به بهره برداری رسید.


در حال حاضر از آن برای گندزدایی معابر و خیابان‌های شهرستان و محوطه دانشگاه استفاده می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/9368



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96