اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تجهیزات سنگنوردی گلستان مربوط به ۱۵ سال قبل است
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گلستان گفت: زیرساخت‌ها و تجهیزات سنگنوردی استان از ۱۵ سال قبل تاکنون تغییری نکرده و توسعه و گسترش آن به حمایت بیشتر مسوولان ورزش و ایجاد دیوارهای سنگنوردی جدید نیاز دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، محمد فلاحی روز دوشنبه اظهارداشت:به دلیل کمبود امکانات مناسب و تخصصی، تعداد ورزشکاران زن و مرد سنگنوردی گلستان حدود ۸۰ زن و مرد است که این تعداد با فراهم‌آوردن امکانات تخصصی بیشتر، افزایش خواهد یافت.

به گفته وی سنگنوردان گلستان تمرینات خود را در دیواره‌های سنگ‌نوردی گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، علی‌آبادکتول و رامیان انجام می‌دهند و بقیه شهرهای استان امکاناتی برای سنگنوردی ندارند.

رییس هیات  کوهنوردی  و صعودهای  ورزشی  گلستان افزود:با وجود امکانات محدود، سنگنوردان استان به تلاش برای کسب افتخارات ملی و فراملی ادامه می‌دهند و در این راستا ۲۵ سنگ‌نورد زن و مرد گلستان مهرماه امسال به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

به گفته وی مسابقات سنگ‌نوردی داخل سالن قهرمانی کشور در رشته‌های سرطناب و بولدرینگ در رده سنی نوجوانان A و جوانان با حضور هشت ورزشکار گلستانی به میزبانی زنجان و در رده سنی بزرگسالان با حضور ۱۰ ورزشکار استان به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:همچنین مسابقات قهرمانی استعدادهای برتر سنگ‌نوردی رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال هم مهرماه برگزار می شود که هفت نماینده دختر و پسر گلستان در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گلستان افزود:نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور به اردوهای انتخابی تیم ملی دعوت می‌شوند و برای رشد ظرفیت مقام آوران مسابقات استعدادهای برتر هم توسط فدراسیون برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:گلستان یک نماینده به نام"رضا کلاسنگیانی"در تیم ملی سنگ‌نوردی دارد که قرار است به همراه چهار سنگ‌نورد دیگر پاییز امسال برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به کره جنوبی اعزام شوند.

سنگ‌نوردی یا صخره‌نوردی گونه‌ای فعالیت است که فرد با استفاده از طناب و ابزار فنی ویژه به بالا و پایین رفتن یا حرکت افقی بر روی صخره‌های طبیعی یا دیواره‌های سالنی می‌پردازد.

گلستان افزون بر ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده در رشته‌های مختلف دارد.


http://www.caspiankhabar.com/93660



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96