اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبر داد:

کشف ۴۲ هزار مودی جدید مالیاتی در گلستان/ افزایش ۴۶۱ درصدی مالیات ابرازی
مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان از کشف تشکیل پرونده و اخذ مالیات از ۴۲ هزار مودی جدید مالیاتی با اجرای طرح مالیات بر تراکنش دستگاه پوز در این استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، قربان حاجی مشهدی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵۱ میلیارد تومان از محل جذب  مالیات  بر ارزش افزوده به حساب دهیاریها و شهرداریها استان واریز شده است، اظهار کرد:در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نیز بالغ بر ۴۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در همین راستا واریز شده که بیشترین سهم متعلق به گرگان با ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع مودیان مشمول تعداد ۱۱۶ هزار و ۱۹۰ مودی اقدام‌به ارائه اظهارنامه کرده اند، افزود:شال گذشته این آمار حدود ۷۴ هزار و ۶۶ نفر بوده است که حاکی از رشد ۵۷ درصدی در تعداد ارائه اظهارنامه مالیاتی در استان دارد. 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان از رشد ۴۶۱ درصدی مالیات ابرازی این استان در سال مالیاتی اخیر خبر داد و گفت:در سال جاری مجموع مالیات ابرازی مودیان بالغ بر ۱۷۸ میلیارد تومان بوده است که سال قبل تنها ۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات ابرازی جذب شده است.

حاجی مشهدی با تاکید بر اینکه اظهار نامه اشخاص حقوقی نسبت به سال قبل ۹۷ درصد تحقق را نشان می دهد، خاطرنشان کرد:از حیث تعداد آمار ۶ هزار و ۵۰۲ فقره ای به ۶ هزار و ۲۹۷ فقره کاهش یافته در حالیکه از حیث ریالی مبلغ ۱۹۷ میلیارد تومان به بیش از ۲۴۵ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

وی عدم تمدید زمان اظهار نامه املاک و مستغلات را یکی از دلایل کاهش ۷ درصدی آمار مالیات اظهاری در این بخش دانست و ادامه داد:هر چند از نظر ریالی مالیات دریافت شده ۵ میلیارد تومانی به ۷ میلیارد تومان افزایش یافته اما تعداد اظهار نامه تسلیم‌شده از ۱۵ هزار و ۹۱۸ فقره به ۱۴ هزار و ۳۹۸ فقره کاهش یافته است. 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان از کشف ۴۲ هزار مودی جدید در اجرای طرح مالیات مبتنی بر تراکنش دستگاه پوز خبر داد و گفت:این افراد فاقد هرگونه پرونده مالیاتی بودند که از این پس باید مالیات بر درآمد خود را به بیت المال پرداخت کنند. 


http://www.caspiankhabar.com/93609



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

مالیات


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96