اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ورود دادستانی به ساخت‌و‌سازهای غیراصولی در شهر گرگان/ تشکیل پرونده کیفری برای متخلفان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تشکیل پرونده کیفری برای بررسی مجوز ساخت و ساز بناهای غیراصولی در شهرداری گرگان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  دادگستری  گلستان،  محمود اسپانلو  در صحن  شورای شهر  گرگان و در جمع مدیران شهرداری گرگان با انتقاد از وابستگی بودجه شهرداری به کمیسیسون ماده 100 اظهارداشت:بی قوارگی شهر در نتیجه همین وابستگی شهرداری به تخلفات و کمیسیون ماده 100 است که در نتیجه آن افراد به امید پرداخت جریمه در همین کمیسیون، هنگام ساخت تخلف می‌کنند و اصول ایمنی را نادیده می گیرند و متاسفانه در برخی موارد همین وابستگی سبب می‌شود گزارش‌های ناظران ساختمان درباره تخلف سازندگان در پرونده بایگانی شود.

دادستان اسپانلو از صدور دستور ویژه برای بررسی این موضوع خبر داد و گفت:در دادسرای مرکز اسنان پرونده کیفری درباره نادیده گرفته شدن گزارش‌های ناظران ساختمانی درباره تخلف سازندگان تنشکیل می دهیم.قاطعانه و به طوری جد پیگیری می کنیم.

دادستان مرکز استان در ادامه سخنان خود باید پلیس ساختمان در شهرداری گرگان فعال تر عمل کند و به محض دریافت گزارش ناظران ساختمان مبنی بر تخلف سازندگان ، باید ساخت و ساز ها را متوقف کنند.
 

دادستان اسپانلو ، ساخت و سازهای ناایمن و غیرمجاز را خیانت آشکار برای حق آینده شهر خواند و گفت:شورای شهر به هیچ عنوان نباید اجازه ساخت و سازهای غیرمجاز را دهد و باید از شهرداری در این باره تحقیق و تفحص کند.

اسپانلو خطاب به اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری گرگان گفت:کوتاهی شما در موارد اینچنینی جان و مال مردم را در اینده و در حوادثی مانند سیل و رانش زمین به خظر می اندازد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از اعضای شورای شهر هم خواست:بخش مهمی از فعالیت خود را بر تحقیق و تفحص از شهرداری و نظارت و جلوگیری از تخلفات صرف کنند و وظایف میدانی و حضور در محله ها و رسیدگی به مشکلات مردم را به شهرداری بسپارند و بر ان نظارت کنند.

محمود اسپانلو با اشاره به اهمیت فضای شهری در کاهش جرم و اسیب های اجتماعی گفت:به جای تمرکز همه امکانات و زیرساخت های خدمات شهری در مناطق مرفه شهر ، بخشی از امکانات و زیباسازی شهر در سایر محله ها و به ویژه محله های حاشیه شهر گرگان انجام شود.

اسپانلو در ادامه گفت:از این پس نماینده دادستانی در جلسات شورای شهر حاضر می شود و برای حل مشکلات مردم در محله ای مختلف در کنار اعضای شورای شهر و شهرداری کمک می کند و هر جایی که نیاز به ورود دادستان است برای کمک تامین منافع مردم حاضریم و کمک می کنیم.

توانمند کردن محله ها با استفاده از الگوهای موفقی مانند عطاآباد و اختصاص یک مرکز با ظرفیت نگهداری 600 تا 700 معتاد از دیگر مواردی بود که دادستان مرکز استان برای کاهش جرایم و امن تر شدن شهر گرگان پیشنهاد و درخواست کرد:شهرداری و شورای شهر به صورت جدی به این موضوع ورود کند.


http://www.caspiankhabar.com/93473



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96