اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد

پولشویی میلیاردی از سوئد با حساب‌ دیگران/ ۸ متهم دستگیر شدند
رئیس کل دادگستری گلستان از رسیدگی به پرونده افرادی خبر داد که به گفته خودشان، بی خبر از همه جا و ناخواسته پایشان به پرونده پولشویی باز شده است.

به گزارش  کاسپین خبر ،  هادی هاشمیان  اظهارکرد:رسیدگی به پرونده افرادی که به ازای دریافت پول، اطلاعات بانکی خود را در اختیار باند  پولشویی  قرار داده بودند، در  گلستان  آغاز شد.

وی افزود:به این افراد وعده داده شده بود هفته ای دست کم ۵۰۰ هزار تومان پول به ازای در اختیار قرار دادن حساب بانکی شان پرداخت می شود.

هاشمیان ادامه داد:در این روش افرادی که نیاز مالی داشتند شناسایی و به آن ها گفته می شد حساب بانکی باز کنند و پس از افتتاح حساب، همه اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز دوم کارت خود را در اختیار فردی که به آنان وعده پرداخت پول داده بود قرار دهند و به ازای آن هفته ای و ماهانه مبلغی دریافت کنند.

وی بیان کرد:سرشبکه این باند که در سوئد زندگی می کند پول های حاصل از سایت های شرطبندی را به حساب این افراد واریز و با نقل و انتقال وجوه واریزی، میلیاردها تومان پولشویی می کرد.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان گفت:گردش مالی صاحبان حساب ها که از حد مجاز فراتر رفت، بررسی از حساب ها آغاز و ماجرای فعالیت این باند لو رفت.

هاشمیان افزود:تاکنون هشت نفر از افرادی که ادعا می کنند اطلاعات بانکی خود را در ازای دریافت پول در اختیار اعضای این باند قرار داده اند شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد:این افراد در تحقیقات اولیه مدعی شدند اطلاعی از مجرمانه بودن همکاری با سایت های شرطبندی و ارتباط این سایت ها با اقدامات پولشویی نداشته اند.

هاشمیان بیان کرد:گردانندگان سایت های شرطبندی برای ترغیب افراد به فعالیت در این سایت ها، از نام شرطبندی به جای قمار استفاده می کنند و بیشتر افرادی که در این سایت ها شرطبندی می کنند نمی دانند شرطبندی همان قمار است و جرم محسوب می شود و فرقی بین قمار در فضای مجازی و واقعی نیست.

وی گفت:پرونده این افراد در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای مرکز استان در حال رسیدگیست و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند ادامه دارد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9346



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96