اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خبر خوش مدیرکل ICT گلستان/ فیبر نوری به خانه‌ها گرگانی‌ها می‌آید
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از تاسیس منازل مسکونی گرگان به شبکه فیبر نوری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح طی دو سال ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش انجام می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، محمد احمدی با گرامیداشت روز فناوری و اطلاعات ب گفت:امروزه فناوری اطلاعات همه شئون و بخش های زندگی را در بر گرفته است، امروز کمتر کسی وجود دارد که دیگر با فناوری اطلاعات و تأثیر آن بر زندگی آشنا نباشد به همین دلیل عصر حاضر به عصر دیجیتال نامگذاری شده است.

وی افزود:در عصر حاضر اگر به دنبال ایجاد تحول در هر حوزه ای هستیم باید از فناوری استفاده کنیم، با استفاده از این ابزار قوی قدرتمند می توانیم تحول و توسعه ایجاد کنیم، امروز آینده دنیا، شغل ها و سرمایه گذاری ها به سمت فناوری اطلاعات حرکت کرده و کشورهای مختلف در این بخش برنامه ریزی جدی دارند.

تربیت کودکان برنامه‌نویس در گلستان

مدیرکل  ارتباطات  و فناوری اطلاعات استان گلستان از برگزاری کارگاه خلاقیت و برنامه نویسی ویژه دانش آموزان ۱۱ تا ۱۴ سال در گلستان خبر داد و یادآور شد:در این کارگاه آموزشی کودکان با در قالب فیلم و بازی با زبان برنامه نویسی آشنا می شوند، مشاغل زیادی در حوزه خلاقیت و برنامه ریزی وجود دارد و حتی در شرایط فعلی نیز در این حوزه با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

احمدی با بیان اینکه این کارگاه های آموزشی با همکاری باشگاه کارآفرینان الوند و آکادمی شتاب آموز در قالب کارگاه‌های برنامه‌نویسی و خلاقیت برگزار می شود، یادآور شد: با توجه به استقبال مطلوب کودکان از کارگاه خلاقیت و برنامه نویسی، این دوره در هفته های آتی نیز برگزار خواهد شد.

وی به برنامه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جذب نیروهای کاربلد و مجرب اشاره کرد و توضیح داد:دیگر بخش دولتی بنای جذب نیرو ندارد اما بخش خصوصی متقاضی جذب نیروهای ماهر و نسبتاً ماهر است، به دلیل خلأ زیادی که بخش خصوصی در حوزه نیروی انسانی دارد بسیاری از شرکت ها از ما درخواست می کنند نیروهای ماهر و مستعد را به آنها معرفی کنیم.

برنامه‌نویسی در بخش نیروی انسانی خلا شدیدی دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با بیان اینکه متأسفانه برخی از نیروها پس از رسیدن به سطحی از تخصص و مهارت به شهرهای بزرگتر و یا کشورهای خارجی می روند، افزود:ما خلأ بسیار شدیدی در بخش برنامه نویسی داریم لذا با هدف ترویج مهارت برنامه نویسی در جامعه، آموزش ها را از سنین پایین تر و در رده های مختلف آغاز کردیم تا در راستای توانمندی نیروها در این بخش گام برداریم.

احمدی بیکاری را یکی از چالش های امروز کشور دانست و تأکید کرد:هر چقدر به حوزه برنامه نویسی کمک کنیم و نیروها را به این سمت سوق دهیم به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری کمک کرده ایم، در آینده مشاغل زیادی از طریق فضای مجازی ایجاد می‌شود و مهم ترین کار برای عقب نماندن از این قافله، توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ توانمندسازی نیروها و ارائه آموزش های منتهی به مهارت است البته ما فارغ التحصیلان زیادی در این حوزه داریم اما خیلی کیفی نیستند و به مهارت های لازم دست نیافتند.

وی با بیان اینکه ما از فارغ التحصیلان فناوری اطلاعات حمایت خواهیم کرد، تصریح کرد:اگر شرکتی بخواهد نیرویی را جذب کند یک الی دو سال از حقوق نیروی جدید در قالب اعطای تسهیلات پرداخت می شود، همچنین هزینه آموزش نیرو را تا سقف ۱۸ میلیون تومان در قالب کمک بلاعوض پرداخت خواهیم کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از تجهیز منازل مسکونی گرگان به شبکه  فیبر نوری  خبر داد و تأکید کرد:در نشستی که به همراه استاندار گلستان در تهران داشتیم توافق هایی صورت گرفت که مهم ترین توافق آن اجرای طرح فیبر نوری در منازل مسکونی است.

احمدی یادآور شد:با توجه به درگیری مشاغل و کسب و کارها و فناوری های نوین به اینترنت برای برداشتن محدودیت در کیفیت و سرعت راهی جز رساندن فیبر نوری به منازل مسکونی نداریم و با ابلاغ انجام شده به پیمانکار، ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری طی دو سال در این بخش انجام می شود و بخش اعظمی از گرگان در فاز نخست به فیبر نوری دسترسی می یابند که زمینه ای برای توسعه کسب و کارهای نوین خواهد بود.


http://www.caspiankhabar.com/93418



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96