اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۸۰۰۰ فقره‌ ازتعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان گلستان کم شده است
رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر مشارکت همه دستگاه‌ها در کاهش و پیشگیری از وقوع جرم گفت: تعداد ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی استان سال گذشته ۸ هزار فقره کاهش یافت.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، به نقل از روابط عمومی  دادگستری  گلستان،  هادی هاشمیان  اظهارداشت:با تلاش همکاران ما سال گذشته برای 68 درصد پرونده‌های معوق استان رای صادر شد.

وی گفت:برای افزایش سرعت رسیدگی به این پرونده‌ها، پارسال علاوه بر تلاش مضاعف قضات، هسته‌ای جهادی از قضات پیشکسوت و باتجربه استان هم تشکیل شد که به بررسی این پرونده‌ها کمک کردند.

هاشمیان ادامه داد:روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها هم با کمک قضات با تجربه، پرونده‌های مسن به ویژه پرونده‌هایی که محکومان  زندان ی داشتند را بازخوانی و در مختومه کردن این پرونده‌ها مشارکت داشتند.

این مقام ارشد قضایی استان همچنین از کاهش 8 هزار فقره‌ای ورودی پرونده به محاکم استان در سال 98 اشاره کرد و گفت:در این مدت آمار جرایم نیز بیش از 16 هزار فقره کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان افزود:مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم تجدیدنظر استان 22 روز و متوسط زمان رسیدگی در محاکم کیفری نیز 32 روز نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شد.

وی با بیان اینکه گلستان از استان‌های پیشرو در کاهش مدت رسیدگی به پرونده‌هاست، گفت:در ادامه برنامه‌های سال گذشته ، امسال هم با تلاش مضاعف همکاران و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای سرعت‌بخشی و کیفیت رسیدگی پرونده‌ها در محاکم و دادسراها تلاش می‌کنیم./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/9339



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96