اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

سازمان نوسازی مدارس به‌دنبال افزایش مشارکت خیرین است
معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت که افزایش مشارکت خیرین از برنامه‌های مهم امسال این سازمان برای شتاب‌دادن به اجرای برنامه‌های زیرساختی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهرالله رخشانی‌مهر روز یکشنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانس با خبرنگاران گلستان اظهار داشت:در حال حاضر حدود ۳۰ هزار خیر به طور مستقیم در مدرسه سازی مشارکت دارند که تلاش می کنیم با اجرای برنامه های فرهنگی، بر تعداد خیران و نیکوکاران مدرسه ساز کشور اضافه کنیم.

وی اجرای برنامه"مکان یابی دقیق و اصولی  مدارس "مبتنی بر تحولات جمعیتی در مناطق را دیگر برنامه مهم این سازمان در سال جاری برشمرد و گفت:این طرح به صورت مشارکت با  سازمان برنامه و بودجه  در استان های عملیاتی می شود تا براساس آن نیاز مدارس در مناطق شناسایی و طرح های مورد نیاز اجرا شود.

وی همچنین از رونمایی سامانه و کتابخانه شاخص مدارس کشور در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

رییس سازمان  نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور به عمر فضاهای آموزشی و مدارس کشور اشاره کرد و گفت:به طور میانگین ۳۰ درصد مدارس کشور، نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است که ۱۲ درصد آن نیاز به بازسازی داشته و بقیه باید مقاوم سازی شود.

وی ادامه داد:طرح های مدرسه سازی از محل اعتبارات ملی، استانی و کمک های  خیرین  در دست پیگیری است که در این راستا در ۲۰ سال اخیر حدود ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین و با مشارکت دولت ساخته و به بهره برداری رسید.

وی از اجرای طرح تجهیز ۱۰۰ هزار کلاس درس مناطق گرمسیر کشور به سامانه سرمایشی در سال جاری خبر داد و گفت:این طرح با همکاری وزارت نفت اجرا می شود و سهم گلستان از این اعتبار ۳۰ میلیارد ریال است.

رخشانی مهر به وضعیت مدارس آسیب دیده از سیل ۹۸ گلستان، لرستان و خوزستان اشاره کرد و گفت:با تخصیص به موقع اعتبار آماده سازی مدارس خسارت دیده از سیل، عملیات تعمیر و همه مدارس به پایان رسیده و طرح های نوسازی این مدارس در دست اجرا است.

در گلستان ۳۲۶ مدرسه با ۲ هزار کلاس درس بر اثر وقوع سیل خسارت دید که برای بازسازی و نوسازی این مدارس ۳۲۰ میلیارد ریال توسط خیرین، ۲۵۰ میلیارد ریال از طریق اعتبار ملی و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز در این نشست خبری گفت:پیش بینی می شود ساخت ۲۵۰ کلاس درس تا مهرماه امسال به پایان رسیده و تحویل آموزش و پرورش استان شود.

یاسر لیوانی افزود:اکنون این اداره کل در مجموع ساخت ۱۰۵ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس را از محل منابع مختلف با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اجرا دارد.

وی تجهیز هزار و ۹۰ کلاس درس به سیستم گرمایشی، پایان استفاده از بخاری نفتی در مدارس استان، توسعه مدارس سبز با هدف بهینه سازی مصرف و پیگیری استاندارد سازی هزار و ۶۰۰ کلاس درس دارای بخاری گازی را از مهم ترین برنامه های این اداره کل در سال جاری برشمرد.

 گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت ، ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه تحصیل می کنند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/9337



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96