اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد؛

جلوگیری از برداشت ۸ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی در گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان از جلوگیری از برداشت هشت میلیون متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از رو اب ط عمومی  دادگستری  گلستان، حیدر آسیابی در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان اظهار کرد:سال گذشته با پیگیری دادستان‌های استان ۵۲۹ چاه ِ غیرمجاز که رأی آن در دادگاه‌ها قطعی شده بود، توسط آب منطقه‌ای استان مسدود شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به تلاش‌های دستگاه قضائی برای حفظ حقوق عامه به ویژه در حوزه آب افزود:باید تمام چاه‌های غیرمجازی که رأی بسته شدن ِ آن در دادگاه‌های استان قطعی شده است از سوی آب منطقه‌ای زودتر اجرا شود.

آسیابی افزود:پارسال با پیگیری دادستان‌های سراسر استان، ۵۲۹ حلقه چاه غیرمجاز که رأی آن قطعی شده بود توسط امور آب پُر شد تا برداشت هشت میلیون مترمکعب غیرمجاز از سفره‌های آب زیرمینی استان کاهش یابد همچنین در سال جاری تاکنون ۵۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های گزاف دولت برای تأمین آب آشامیدنی سالم گفت:بر اساس اعلام کارشناسان همه استان‌های کشور، حتی استان‌های شمالی با تنش‌های آبی و خشکسالی مواجه هستند و باید مردم، صرفه جویی و مدیریت مصرف را بیش از پیش جدی بگیرند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:بیش از ۹۰ درصد آب کشور در بخش  کشاورزی  مصرف می‌شود و ضرورت دارد بخش کشاورزی ما با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان به سمت کشاورزی نوین و استفاده از روش‌های به روز ِ آبیاری حرکت کند.

آسیابی تاکید کرد:دوران کشاورزی از نوع غرقابی به گواه ِ اهل ِ فن، به پایان رسیده است و باید نوع کشاورزی و آبیاری مزارع ما نوین شود و با علم روز در حوزه استفاده از آب توفیق داشته باشیم.


http://www.caspiankhabar.com/93367



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96