اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان مطرح کرد؛

افزایش احتمال حریق در منابع طبیعی گلستان/ آموزش نیروهای داوطلب
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از افزایش احتمال آتش سوزی در گلستان خبرداد و گفت: نیروهای داوطلب مردمی را برای حفاظت از منابع طبیعی و مهار آتش های تابستانی آموزش دادیم.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، عبدالرحیم لطفی  اظهار کرد:برای حفاظت از منابع طبیعی گلستان در فصل گرما و مهار آتش سوزی‌ها در مراتع، نیروهای داوطلب مردمی برای همکاری با کارکنان منابع طبیعی گلستان تحت آموزش قرار گرفتند.

وی افزود:این نیروها به ۱۰۰ گروه ۱۱ نفره تقسیم شده و تعدادی از این افراد با امکانات اولیه اطفا حریق تجهیز شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه بین ۱.۵ تا چهار میلیارد تومان برای تجهیز و تهیه امکانات اطفا حریق بودجه نیاز است، گفت:بخش عمده‌ای از امکانات و تجهیزات ما در آتش سوزی‌های سال گذشته از بین رفت و هم اکنون در حال بازسازی و تامین مجدد این تجهیزات هستیم.

لطفی افزایش دما و کاهش رطوبت را در سال ۱۴۰۱ علت افزایش آتش سوزی مراتع استان عنوان کرد و گفت:با توجه به بارش‌های اوایل فصل بهار در گلستان و پوشش علفی زیاد پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش آتش سوزی‌ها به نسبت سال گذشته باشیم.

وی از ضرورت همکاری جهاد کشاورزی برای جلوگیری از آتش زدن اراضی کشاورزی سخن گفت و افزود:علت درصد بالایی از آتش سوزی‌ها در مراتع طبیعی گلستان عوامل انسانی بوده و آتش زدن اراضی کشاورزی و محصولات باقیمانده پس از برداشت محصولات کشاورزی، عمده ترین دلیل آتش سوزی‌ها در فصل تابستان است.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان در ادامه تصریح کرد:معمولاً در اوایل تابستان در شرق استان و در اواخر این فصل در ارتفاعات گلستان شاهد آتش سوزی‌ها هستیم که توصیه می‌شود مردم نسبت به ایجاد آتش در جنگل‌ها و منابع طبیعی محتاط‌تر عمل کنند.

لطفی در انتها یادآور شد:شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص آتش سوزی مراتع بوده و همچنین افراد می‌توانند با شماره ۱۳۹ در سازمان منابع طبیعی و ۱۲۵ آتش نشانی، در خصوص اعلام گزارش آتش سوزی ارتباط برقرار کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93301



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96