اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وزیر آموزش و پرورش:

سیستم آموزشی باید به سمت مهارت آموزی برود/حذف کنکور تا ۳ سال دیگر
وزیر آموزش و پرورش گفت: سیستم آموزشی ما باید اصلاح و به سمت تولید، مهارت آموزی و کارآفرینی برود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  یوسف نوری ، ظهر سه‌شنبه در نشست صمیمی با دانش آموزان گلستان اظهار کرد:دانش آموزان حلقه‌های میانی نظام آموزشی هستند و قادرند مشکلات بزرگی را حل و فصل کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد:مهمترین شاخص حلقه‌های میانی این است که منتظر دیگران نمی‌نشینند و وارد میدان شده و با حداقل امکانات کارهای بزرگی رقم می‌زنند.

وی تشکیل بسیج و شرکت داوطلبانه مدافعان حرم در دفاع از حریم اهل بیت را دو نمونه بارز از فعالیت حلقه‌های میانی دانست.

نوری اضافه کرد:اجرای سند تحول بنیادین یکی از موارد مهم در نظام آموزشی است که به مرور در تمام مدارس کشور اجرایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:سیستم آموزشی کشور باید به سمت تولید، مهارت آموزی و تربیت افراد کارآفرین برود.

نوری تاکید کرد:برگزاری آزمون  کنکور  سراسری به شکل کنونی را به هیچ عنوان قبول ندارم و هر دانشگاهی باید پذیرش دانشجو را با توجه به ضوابط خود در داخل دانشگاه انجام دهد.

وی به حذف کنکور اشاره کرد و گفت:با توافق صورت گرفته با شورای انقلاب فرهنگی، سه سال آینده آخرین سال‌های برگزاری کنکور است و پس از آن دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو باید به دنبال ساز و کارهای جدید باشند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد:در شورای عالی آموزش مطرح کرده‌ایم که برگزاری کنکور به صورت تشریحی و از سه سال پایانی دبیرستان و با تصحیح الکترونیکی باید باشد.

نوری گفت:مشکل ما در پذیرش دانشجو و رقابت فقط در ۱۰ درصد متقاضیان که رتبه‌های زیر سه هزار کسب می‌کنند است و هم اکنون ۵۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها داریم.


http://www.caspiankhabar.com/93285



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96